UWAGA! Tramwaje i samochody pojadą inaczej wokół dworca Łódź Fabryczna

ao
Mimo że od otwarcia nowego dworca Łódź Fabryczna, a wraz z nim także okolicznych ulic oraz uruchomienia w tym rejonie miejskiej komunikacji, nie minął jeszcze tydzień, łódzcy drogowcy postanowili wprowadzić już w tym rejonie pierwsze zmiany. Wcześniej przyznali jednak, co wcześniej zauważyli już także pasażerowie, motorniczowie i kierowcy łódzkiego MPK, jak również kierowcy indywidualni, że nowoczesny węzeł multimodalny, jaki powstał w tym miejscu, nie działa tak, jak powinien. Dlatego od poniedziałku na wielu ulicach wokół dworca tworzą się ogromne korki, a autobusy i tramwaje odnotowują, w zależności od pory dnia, od ośmiu do piętnastu minut opóźnienia.

– Przez cały czas pracujemy nad właściwym dostrojeniem sygnalizacji świetlnej, bo zdajemy sobie sprawę, że nie wszędzie działa ona jeszcze tak, jak należy – mówi Grzegorz Misiorny, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. – Częściowo winę za to ponoszą pętle indukcyjne wykrywające pojazdy dojeżdżające do skrzyżowania i zmieniające dla nich światło z czerwonego na zielone. Okazuje się, że nie wszystkie z nich działają. Naprawiamy je obecnie.

By usprawnić przejazd miejskiej komunikacji, drogowcy zdecydowali się od poniedziałku zamknąć dla samochodów odcinek ul. Kilińskiego, między ul. Narutowicza a ul. Rewolucji 1905 r. Możliwe będą jedynie docelowe wjazdy gospodarcze. Z kolei od niedzieli tramwaje linii 9A i 12A jadące ul. Narutowicza nie będą już skręcały w okolice dworca, tylko przejeżdżały tą ulicą na wprost. Ma to również usprawnić przejazd miejskiej komunikacji przez okolice dworca.

– Trudno w tym momencie powiedzieć, czy zmiany zaproponowane przez nas zmiany zostaną wprowadzone na stałe czy tylko tymczasowo i po dostrojeniu sygnalizacji wrócimy do początkowych ustaleń – dodaje Grzegorz Misiorny. – Niewykluczone, że za jakiś czas wprowadzimy także inny zmiany. Monitorujemy sytuację na bieżąco i staramy się znaleźć jak najlepsze rozwiązania.

Życzenia na Boże Narodzenie
WIERSZYKI NA ŚWIĘTA, WIERSZYKI PIĘKNE, WIERSZYKI ŚWIĄTECZNE, ŚWIĘTA WIERSZYKI
POTRAWY WIGILIJNE [LISTA] CO NA WIGILIJNY STÓŁ 12 POTRAW WIGILIJNYCH
ŻYCZENIA IMIENINOWE, KRÓTKIE ŻYCZENIA IMIENINOWE, WIERSZYKI IMIENINOWE, SMS IMIENINY

Pierwszy pociąg na nowootwartym dworcu Łódź Fabryczna

;nf[/a]

Wideo

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
taxi
Czy Hanka z murem przyjedzie na zamknięcie odcinka ul Kilińskiego ?
S
Szadam
Najpierw naucz się pisać a dopiero zacznij pisać komentarze. Analfabetom stanowcze NIE.
J
Jerzy
P.Nita nie wstyd Panu? To Pan, ten niezatapialny, zawsze prawdomówny, zgotował w głównej mierze taki los nam łodzianom. Pytam tę za którą murem stoją tłumy. Jak długo jeszcze będziemy poniewierani przez ludzi tego pokroju co miłościwie panujący nam Dyrektor?
G
Gość
A teraz chcecie zabronić nam jeździć po mieście, bo spartoliliście robotę?!
h
hanka
może prezydent po tym szumnym otwarciu teraz ogłosi szumną katastrofe budowlaną.... Zamknijmy wszystkie ulice w Łodzi tak będzie lepiej :)
ł
łodzianin57
Zamknięta Kilińskiego więc autem nie dojedziesz, tramwaje pojadą prosto więc do dworca zasuwamy z bagażami na piechotę !!! Mam pytanie kto zapłaci za tą głupotę !!!. ?
j
jk
Na dworcu wsiada i wysiada ok 10% pasażerów tramwaju czy autobusu, z tych 10 % polowa idzie na dworzec a polowa zapitala w stronę placu Dąbrowskiego bo tam mają coś do załatwienia.
Więc dlaczego dla paru osób reszta musi marnować czas na przymusowe oglądanie dworca.
Przywrócić dotychczasowy układ komunikacyjny i po kłopocie.
W latach 90 gdy z dworca odjeżdżało 10 razy więcej pociągów i autobusów niż teraz , wszyscy szli od Narutowicza i Kilińskiego i było dobrze
T
Topik
ale stała tylko Kilińskiego. Teraz wszystkie węzły wokół się korkują. Kilińskiego jechałeś 20 minut ale dojechałeś. Obecnie nadkładasz 2 kilometry by dojechać do Sienkiewicza aby ponownie jechać przez 20 minut. Na odcinku od Żeromskiego do Kopcińskiego ruch na osi północ-południe urzędasy zepsuły całkowicie. Barany im pasać a nie rozwiązywać problemy komunikacyjne. Proponują objazd z Kilińskiego przez Rewolucji, Sterlinga, Narutowicza do Sienkiewicza. Wydłużają tym długość odcinka do pokonania. Widocznie zbyt krótko samochody jadą. Do tego po Narutowicza od Tramwajowej dołożą jeszcze jedną linię tramwajową. Tak więc trzy linie T i autobusy muszą się zmieścić na Narutowicza od Sterlinga do POW. Tam właśnie kierują jeszcze cały ruch samochodowy. Na Narutowicza POW będą musieli dołożyć podfazę sygnalizacji dla tramwajów jadących na wprost. Wydłuży się więc cały cykl i czas oczekiwania na zielone.
m
motorowy
Rozumiem tez frustracje pasazerow. Placa za przejazd w czasie a nie za stanie na swiatlach. Niestety Ci ktorzy kaza im placic, czyli miasto i zdit skutecznie utrudniaja poruszanie sie po miescie.
m
motorowy
To co sie tam dzieje to jakas patologia komunikacyjna... Wjezdzam na dworzec o czasie a wyjezdzam 8 minut opozniony. Pozniej zbieram na trasie od pasazerow za to, ze sie spoznilem. Nikt nie wezmie pod uwage tego ze moje spoznienie to moja krotsza przerwa miedzy kursami. Wspolczuje wszystkim, ktorzy musza tamtedy jezdzic. Pasazerom, kierowca aut osobowych oraz tym ktorzy jezdza tam wykonujac swoja prace. Organizacja ruchu w Bangladeszu bez swiatel na skrzyzowaniach wyglada o niebo lepiej.
o
obywatel
nasadzili tych świateł jak w szkółce leśnej. Człowiek czeka na jednych kilka minut po to, żeby za 100m było to samo. Dzięki "zbawiennym" dworcowym przystankom codzienna podróż przedłużyła się o 15minut.
k
kierowca
Od zawsxe bez swiatel, duzy ruch i nigdy nie ma korków.
t
tm
Tak mnie zastanawia, jeśli się zamyka Kilińskiego, od Narutowicza do Rewolucji, samą Narutowicza od Zachodu do dworca dojechać autem legalnie nie można, to po co i komu wybudowano dworzec i parkingi? Po co poszła ta kasa na parkingi, skoro z zachodniej części miasta nie można na dworzec wjechać autem? A przecież z tego dworca będą głównie korzystali ludzie z zachodniej części miasta, bo tych połączeń co są na Fabrycznym nie obsłuży Kaliski, czy Żabieniec. A jak ktoś mieszka na wschodzie, to jeśli nawet ma bliżej do Fabrycznego, niż na Łódź Widzew, to i tak nie będzie jechał na Fabryczny, bo wiadomo zawsze większe korki są przy dojeździe do centrum. Więc lepiej jechać na Widzew.
P
P.
Co? Krótka pamięć? Zapomniało się jak stawała CAŁA Narutowicza, Tuwima, utykały tramwaje na Kilińskiego, zablokowane oba pasy jednokierunkowej wtedy Sienkiewicza, a 57 pokonywało ją w 40 min? A może dopiero niedawno zamieszkałeś w naszym pięknym mieście Hubercie?
e
ernie
Trudno się dziwić skoro oszalały bałwan zwęża na potegę pasy ruchu, zamyka ulice, buduje kretyńskieronda.
Dodaj ogłoszenie