Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dowody i meldunki - od 7 sierpnia nie w pasażu Schillera, a w budynku urzędu przy ulicy Krzemienieckiej w Łodzi

Magdalena Jach
Magdalena Jach
Od poniedziałku 7 sierpnia wniosek o dowód osobisty oraz o zmianę adresu zameldowania będzie można składać  w komfortowych warunkach w Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Krzemienieckiej 2b. Od tego dnia Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami w pasażu Schillera przy ul. Piotrkowskiej 110 nie będzie już realizowało zadań związanych z wymianą dowodów oraz zameldowaniami i wymeldowaniami mieszkańców.
Od poniedziałku 7 sierpnia wniosek o dowód osobisty oraz o zmianę adresu zameldowania będzie można składać w komfortowych warunkach w Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Krzemienieckiej 2b. Od tego dnia Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami w pasażu Schillera przy ul. Piotrkowskiej 110 nie będzie już realizowało zadań związanych z wymianą dowodów oraz zameldowaniami i wymeldowaniami mieszkańców. UMŁ
Od poniedziałku 7 sierpnia wniosek o dowód osobisty oraz o zmianę adresu zameldowania będzie można składać w komfortowych warunkach w Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Krzemienieckiej 2b. Od tego dnia Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami w pasażu Schillera przy ul. Piotrkowskiej 110 nie będzie już realizowało zadań związanych z wymianą dowodów oraz zameldowaniami i wymeldowaniami mieszkańców.

Już nie w pasażu Schillera

Wniosek o dowód osobisty oraz o zmianę adresu - w Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Krzemienieckiej 2b

Od 7 sierpnia w COM przy ul. Krzemienieckiej 2b będzie działało pięć komfortowych stanowisk, w których będzie można złożyć wniosek o wymianę dowodu osobistego oraz odebrać dokument. W kolejnych czterech będą m.in. obsługiwane osoby, dokonujące zmiany adresu zameldowania. W przypadku dużego zainteresowania wymianą dowodów osobistych istnieje możliwość uruchomienia dodatkowego, szóstego stanowiska do obsługi tych spraw.

Wygodniej dla klientów

Klienci Urzędu Miasta Łodzi przy ul. Krzemienieckiej 2b mogą korzystać z bezpłatnego parkingu tuż przy wejściu do budynku. Trzy stanowiska parkingowe są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Samo Centrum Obsługi Mieszkańców jest zaś usytuowane na parterze, co pozwala klientom z dysfunkcjami ruchu, starszym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi na swobodny dostęp do urzędu. Tuż obok znajdują się też przystanki komunikacji publicznej. Dojeżdżają tu zrówno tramwaje jak i autobusy.

Urząd przy ul. Krzemienieckiej 2b jest wyposażony w specjalny system "kolejkowy" - po wejściu do budynku należy pobrać blankiet z numerem. Na wyświetlaczu od razu można zobaczyć, ile osób stoi jeszcze przed nami. Gdy przyjdzie nasza kolej zostaniemy przywołani do odpowiedniego stanowiska. Taki system pozwala uporządkować kolejność obsługiwanych osób. Dla samego klienta system jest jasny i bezstresowy.

Co z siedzibą w pasażu Schillera?

Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami przy pasażu Schillera (Piotrkowska 110) nie będzie już realizowało zadań związanych z wymianą dowodów oraz ewidencją ludności (spraw zameldowania i wymeldowania).

Na dotychczasowych zasadach będzie działało tylko do piątku 4 sierpnia włącznie. Zatem do 4 sierpnia każdy, kto złożył tu wniosek i jego dokument będzie gotowy do odbioru - skorzysta z tego punktu. W pasażu Schillera działają cztery stanowiska wymiany dowodów oraz dwa dla ewidencji ludności. Niewielka przestrzeń centrum nie gwarantuje klientom komfortu. Warunki lokalowe nie pozwalają na zwiększenie liczby stanowisk. Nie możemy tu też korzystać z elektronicznego systemu dla regulacji kolejki (bilety z numerkami i przywoływanie głosowe, jakie jest np. na Krzemienieckiej 2b).

Podkreślmy, do 4 sierpnia przy ul. Piotrkowskiej 110 złożymy wniosek i odbierzemy dowód, oraz zmienimy meldunek. Jednak osoby, które złożyły wniosek o nowy dowód po 10 lipca zostaną poinformowane, że dokument odbiorą już w placówce przy ul. Krzemienieckiej 2b (wyrobienie dowodu trwa do 30 dni).

Jak złożyć wniosek o dowód czy zmianę adresu?

Aby złożyć wniosek o dowód oraz załatwić sprawy związane z ewidencją, np. meldunkiem - wcześniej należy zarejestrować się w elektronicznym systemie internetowym. Tam wybieramy dzień i godzinę dogodną na naszą wizytę w urzędzie i rezerwujemy ją. O tym, że dowód czeka na nas do odebrania w urzędzie też zostaniemy poinformowani przez wiadomość SMS.

Sprawy związane z wymianą dowodu oraz meldunkiem załatwimy też w dwóch innych miejscach w Łodzi.

  • Przy ul. Piłsudskiego 100 mamy do dyspozycji 6 stanowisk dedykowanych dowodom oraz 2 dla pozostałych spraw.
  • Przy ul. Smugowej 30/32 również mamy 6 stanowisk dla wymiany dowodów osobistych oraz 3 dla ewidencji ludności.

Do każdej osoby, która ma znaczny stopień niepełnosprawności, leżącej - mobilny urzędnik przyjedzie do domu.

Po 7 sierpnia w ŁCKM w pasażu Schillera nadal: potwierdzimy profil zaufany, załatwimy formalności związane z łódzką i ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny, wyrobimy identyfikator wjazdu na ul. Piotrkowską, zdobędziemy informację związaną z opłatą za przekształcenie z użytkowania wieczystego we własność.

Pamiętajmy, że osoby dorosłe oraz dzieci powyżej 12 roku życia dowód wymieniają raz na 10 lat, dzieci młodsze - co 5 lat. Wymiana konieczna jest też przy zmianie nazwiska oraz zagubieniu czy kradzieży dokumentu.

Każdego miesiąca urząd realizuje ok. 15 tys. usług związanych z wymianą dowodów oraz ewidencją ludności.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany