Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ziemia z wykopu przy dworcu Łódź Fabryczna trafi do Zgierza?

(jaz)
Za 10 dni zamknięty zostanie Dworzec Fabryczny. Potem rozpocznie się tu wielkie kopanie. Trzeba będzie wywieźć ok. 7 mln ton ziemi.
Za 10 dni zamknięty zostanie Dworzec Fabryczny. Potem rozpocznie się tu wielkie kopanie. Trzeba będzie wywieźć ok. 7 mln ton ziemi. Jacek Zemła
Władze Łodzi głowią się, co zrobić z masą ziemi, jaki za kilka miesięcy trzeba będzie wywieźć z budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Tymczasem pomoc oferuje Zgierz.

Jedna z tutejszych firm chce przyjąć cały urobek. Ma też pomysł, jak go przetransportować.
Za półtora tygodnia zamknięty zostanie dworzec Łódź Fabryczna, a na jego miejscu rozpocznie się wielkie kopanie. Nowy dworzec ma znaleźć się 16,5 m pod poziomem gruntu. Z wykopu trzeba będzie wywieźć około 7 milionów ton ziemi. Gdzie ją składować i jak transportować, nie korkując miasta i nie niszcząc dróg? Rozwiązanie proponuje zgierska firma, prowadząca składowisko odpadów na terenie dawnych zakładów chemicznych Boruta.
- Przy ul. Miroszewskiej w Zgierzu mamy ogromne składowisko odpadów po produkcji barwników, na którym wciąż zalegają niebezpieczne dla środowiska substancje - mówi Andrzej Kubis, właściciel spółki Eko-Boruta. - Jest tu dość miejsca, by przyjąć wiele tysięcy metrów sześciennych ziemi, która posłużyłaby do rekultywacji tego terenu. Możemy pomieścić te 7 mln ton. Złożyliśmy ofertę firmie Torpol, generalnemu wykonawcy nowego dworca, obecnie trwają rozmowy na temat szczegółów ewentualnej umowy.
Za 10 dni zamknięty zostanie Dworzec Fabryczny. Potem rozpocznie się tu wielkie kopanie. Trzeba będzie wywieźć ok. 7 mln ton ziemi.
- Naszym dodatkowym atutem jest możliwość transportu całego urobku koleją - twierdzi dr inż. Zbigniew Wierucki, reprezentujący Eko-Borutę. - Bocznica kolejowa dociera niemal do granicy terenu składowiska. Byłaby więc możliwość uratowania dróg przez tysiącami ciężarówek, wywożących grunt z budowy dworca. Ziemia mogłaby jechać pociągami z Łodzi do Zgierza, dalej bocznicą dawnej Boruty, a stąd taśmociągami na składowisko. Jesteśmy w stanie zapewnić jej całodobowy odbiór przez cały czas budowy dworca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany