MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pokój zagadek dla nowoczesnego kształcenia na Politechnice Łódzkiej

Magdalena Jach
Magdalena Jach
Cyfrowe pokoje zagadek powstaną w ramach projektu „XR escape room - soft skills training for the modern learner”, który będzie koordynowany przez Politechnikę Łódzką i realizowany we współpracy z Uniwersytetem w Trydencie we Włoszech, Uniwersytetem w Tartu w Estonii, Uniwersytetem w Sarajewie w Bośni oraz polskim partnerem technologicznym MISSIONONE.

Pokój zagadek dla nowoczesnego kształcenia

Cyfrowe pokoje zagadek powstaną w ramach projektu „XR escape room - soft skills training for the modern learner”, który będzie koordynowany przez Politechnikę Łódzką i realizowany we współpracy z Uniwersytetem w Trydencie we Włoszech, Uniwersytetem w Tartu w Estonii, Uniwersytetem w Sarajewie w Bośni oraz polskim partnerem technologicznym MISSIONONE.

W Voxel Research Lab na Politechnice Łódzkiej opracowywane są najnowocześniejsze rozwiązania i zastosowania technologii VR/AR/MR, czyli wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości.
Tuż przed świętami Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności poinformowała o wynikach konkursu na projekty edukacyjne. W wąskim gronie 5 zaakceptowanych do finansowania znalazł się projekt przygotowany przez naukowców właśnie z Voxel Research Lab. Dofinansowanie w wysokości 400 000 euro zostanie przeznaczone na wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości (Extended Reality XR, na którą składają się wspomniane wcześniej „różne rzeczywistości” - VR, AR i MR) do wykształcenia umiejętności miękkich. W tym celu stworzone zostaną cyfrowe pokoje zagadek.
Projekt „XR escape room - soft skills training for the modern learner” będzie koordynowany przez Politechnikę Łódzką.

Wdrożenie innowacyjnej metody nauczania i uczenia się miękkich umiejętności w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość na pewno wzbogaci programy studiów wszystkich partnerów.

- Z aplikacji będzie można efektywnie korzystać poza salą lekcyjną, w dowolnym miejscu na świecie - zapowiadają autorzy projektu. - Dzięki modułowej strukturze aplikacji, można ją będzie łatwo adaptować i dostosowywać do potrzeb różnych jednostek edukacyjnych na całym świecie.

Laboratorium Voxel Research Lab skupiając pracowników naukowych z różnych wydziałów angażuje się w wiele międzynarodowych i krajowych projektów, związanych z technologiami immersyjnymi łączącymi rzeczywistość ze światem cyfrowym – mówią liderzy Voxel Research Lab dr inż. Dorota Kamińska i dr inż. Grzegorz Zwoliński z Instytutu Mechatroniki i Technik Informatycznych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie żyje Jan A.P. Kaczmarek. Zdobywca Oscara miał 71 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany