Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Politechnika Łódzka otrzymała ponad 5 mln zł na cztery międzynarodowe projekty

Magdalena Jach
Magdalena Jach
Politechnika Łódzka wraz z partnerskimi uczelniami zagranicznymi będzie realizować innowacyjne projekty, na które otrzymała z programu Erasmus+.

Politechnika Łódzka: Miliony na międzynarodowe projekty
Politechnika Łódzka dostała dofinansowanie ponad 5 milionów złotych (dokładnie 1 164 770 euro) na realizację czterech międzynarodowych projektów w programie Erasmus+ w ramach akcji AKCJI 2 Partnerstwa na rzecz współpracy w ramach sektora szkolnictwo wyższe. Dotyczą one opracowania innowacyjnych działań edukacyjnych, w tym z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości.

Dla dobrego samopoczucia studentów 
Głównym zadaniem projektu VRXanny jest poprawa samopoczucia studentów cierpiących na ostry, epizodyczny i przewlekły stres, lęki i objawy depresyjne. W tym celu stworzone zostaną tzw. chill spoty, w których studenci będą mogli się relaksować (na przykład przed egzaminem) w wirtualnym środowisku.

- Politechnika Łódzka, a także partnerskie uniwersytety - Uniwersytet Łódzki, portugalski Universidad de Vigo oraz fiński Tartu Ulikool - będą pierwszymi na świecie uczelniami, które wdrożą takie rozwiązanie – mówi dr inż. Dorota Kamińska koordynująca projekt.

 
 
Zrównoważone tekstylia 
Obecnie przemysł tekstylno-odzieżowy jest drugą co do wielkości branżą obciążającą środowisko (zaraz po przemyśle paliwowym). Projekt GreenTEX (Sustainable Design and Process in Textiles for Higher Education ) odpowiada na potrzeby współczesnej edukacji i rynku pracy, wypełniając lukę w wiedzy i działaniach w obszarze Zrównoważonych Tekstyliów.

Jak mówi dr Monika Malionowska-Olszowy - Przygotowane materiały będą zawierały nie tylko konkretne rozwiązania, ale pokażą całą serię możliwości zrównoważonych działań, które można wykorzystać w procesie edukacji i w biznesie. 
Politechnika Łódzka będzie realizować projekt we współpracy z uczelniami z Czech, Portugalii, Chorwacji i Litwy. 

 
Geometria i wirtualna rzeczywistość 
Umiejętności dostrzegania, analizowania, tworzenia nowych obiektów w przestrzeni ma kluczowe znaczenie dla edukacji matematycznej, ale nie tylko. W projekcie Math3geovr (Mathematical models for teaching three-dimensional geometry using virtual reality) przygotowane zostaną nowoczesne narzędzia edukacyjne do nauczania geometrii trójwymiarowej z wykorzystaniem technologii VR.

- Wstępne pilotażowe prace badawcze wykazały, że ich zastosowanie znacznie podnosi poziom zrozumienia oraz ogólną skuteczność kształcenia – mówi dr Jacek Stańdo koordynujący projekt.

Partnerami Politechniki Łódzkiej są uczelnie w Portugali, Słowacji, Estonii oraz z Uniwersytet Śląski. 
 
ICT w nauczaniu inżynierii materiałowej 
Okres pandemii COVID-19 ujawnił ogólnoeuropejskie problemy w transformacji tradycyjnych form nauczania na odpowiedniki cyfrowe. Projekt DigiMat (Excellence for digital education in materials engineering) ma na celu podniesienie kompetencji nauczycieli w prowadzeniu online przedmiotów/projektów, wspierając przy tym zaangażowanie, motywację i kreatywność studentów.

- Przede wszystkim przygotowane zostaną scenariusze do zajęć zdalnych związanych z inżynierią materiałową, które zostaną zaimplementowane na specjalnie dedykowaną cyfrową platformę edukacyjną – informuje dr inż. Krzysztof Jastrzębski z Instytutu Inżynierii Materiałowej.

Projekt będzie realizowany we współpracy z uczelniami z Finlandii, Czech oraz Grecji. 

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany