Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowowęglowa i Nowotowarowa. Czy zdążą z ulicami do końca sierpnia?

Krzysztof Spychała
Coraz wyraźniej rysuje się układ ulic wokół budowanego dworca Łódź Fabryczna. Gotowe są już praktycznie wszystkie wiadukty, z których auta zjeżdżać będą na poziom minus 8, czyli tam, gdzie znajdują się hala obsługi pasażerów komunikacji autobusowej, parkingi i postoje taksówek. Na poziomie zero wyłaniają się przystanki tramwajowe - widać perony, stoją słupy trakcyjne, a nawet konstrukcje wiat, rozpoczęto układanie torów. Położono również tysiące metrów kwadratowych granitowych płyt.

* Zostało niewiele ponad cztery miesiące.
* Nowowęglową i Nowotowarową już widać, ale pracy jest jeszcze mnóstwo.
* Powstają tramwajowe przystanki.

Ale gołym okiem widać również, że został jeszcze ogrom prac budowlanych do wykonania, o elementarnym uporządkowaniu przyległych terenów nie wspominając. Czy terminy dostaną dotrzymane?

Wczoraj Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, stwierdził, że wykonawca drogowej części inwestycji ma się z nią uporać do 31 sierpnia. I miasto, które jest tu inwestorem, nie zamierza tego terminu przesuwać. Słowem: wszystkie ulice prowadzące do dworca (w tym Nowotargowa i Nowowęglowa oraz ich skrzyżowanie) mają w tym terminie być gotowe.

Co jednak wcale nie oznacza, że 1 września cały węzeł multimodalny, łącznie z komunikacją miejską w tamtym rejonie, zostanie oddany do użytku.

- To by nie miało sensu - mówi dyrektor Nita - przed uruchomieniem części kolejowej.

Teoretycznie również na koniec sierpnia ma być gotowy sam dworzec, ale po pierwsze sporo czasu zajmie jego odbiór techniczny, a po drugie musi zostać uwzględniony w nowym rozkładzie jazdy. Pierwsze pociągi z Łodzi Fabrycznej mają więc realną szansę odjechać dopiero w grudniu.

Dyrektor Nita nie chciał jednak wypowiadać się na temat terminu ukończenia prac na dworcu. - Inwestorem tej budowy jest PKP - stwierdził.

Dworzec miał być gotów najpierw w lutym, a potem najdalej do końca 2015 r. Poślizg wyniesie więc osiemnaście miesięcy. O ile się nie zwiększy.

Pierwszy poślizg - przez soczewkę
Budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna rozpoczęła się 16 października 2011 roku. Inwestycja miała zakończyć się po 42 miesiącach. Ale w początkowej fazie prac wykonawca trafił na soczewkę wodną w rejonie ul. Niciarnianej i musiał zmienić projekt, co zajęło mu pół roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany