Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Widzewie nie chcą tramwajów między blokami

(gb)
108 ankiet od łodzian na temat przebiegu tramwajowej trasy W-Z wpłynęło już do Zarządu Dróg i Transportu. Konsultacje w tej sprawie trwają od tygodnia, zakończą się 13 lutego.


Mapa przedstawia przebieg 5 wariantów trasy W-Z. Fot. ZDiT

Najbardziej kontrowersyjny okazał się wariant III przebiegu trasy, według którego tramwaj jeździłby ul. Wujaka między blokami na osiedlu Chrobrego. Jego mieszkańcy protestują.
- Tu jest szkoła, kościół, las widzewski, a więc taka enklawa spokoju - mówi Anna Nowakowska, która mieszka przy ul. Dostojewskiego. - Tramwaje niech jeżdżą ul. Rokicińską czy Przybyszewskiego, z dala od bloków i osiedla.


Panie Milena (z lewej) i Aneta ze sklepu monopolowego boją się, że stracą pracę, gdy pawilony handlowe przy ul. Wujaka zostaną wyburzone pod budowę linii tramwajowej. Fot. Jarosław Ziarek


Jeden z wariantów zakłada, że tramwaj pojedzie ul. Wujaka - nie chcą tego mieszkańcy osiedla. Fot. Jarosław Ziarek

Najmniej kontrowersyjny jest wariant 0. Zakłada on bowiem tylko wyremontowanie obecnego torowiska między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.
Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po obecnej trasie, a od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej; następnie al. Hetmańską w stronę południowej będzie prowadzić aż do al. Ofiar Terroryzmu.
Według wariantu II trasa W-Z poprowadzona będzie przez centrum miasta obok nowego dworca Łódź Fabryczna. Na wysokości ul. Konstytucyjnej łączyć się będzie z al. Piłsudskiego, a dalszy jej przebieg jest taki, jak w wariancie I. Dwa ostatnie warianty trasy od strony Retkini są w znacznej części zgodne z wersją I. Na wysokości ul. Puszkina linia skręcałaby w stronę południową.
Według wariantu III z ul. Puszkina w ul. Wujaka, następnie tory dochodziłyby do ul. Augustów, a dalej biegłaby ulicami Przybyszewskiego do al. Hetmańskiej i do pętli na al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.
Wariant IV pozwala ominąć osiedle i zamiast w ul. Wujaka tramwaje skręcałyby na wschód dopiero w ul. Przybyszewskiego, następnie prowadziłąby do al. Hetmańskiej i do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Warianty I, III i IV zakładają wybudowanie węzła przesiadkowego na al. Piłsudskiego na wysokości Centralu. Łączyłyby się tam linie trasy W-Z i trasy ŁTR. Dla samochodów powstałby tunel. Wymagałoby to także wybudowania torowiska na ul. Piotrkowskiej między al. Piłsudskiego a ul. Żwirki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany