Łódzka Kolej Aglomeracyjna kupuje pociągi o napędzie hybrydowym

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Będą mogły jeździć także tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej

Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje zakup trzech fabrycznie nowych, trzyczłonowych, pociągów o napędzie hybrydowym. Taki skład będzie mógł kursować zarówno jako pociąg elektryczny, zasilany z sieci trakcyjnej, jak i jako pociąg spalinowy, po liniach niezelektryfikowanych. Tabor stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy, pozwoli dojechać bez przesiadek do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych.

Po zakupie pociągów hybrydowych ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane. Będą to m.in. relacje Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Opoczno oraz Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Spała. Z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi. Harmonogram realizacji projektu zakłada:

· rozpoczęcie dialogu technicznego – w pierwszym tygodniu lipca br.,

· podpisanie umowy z wykonawcą – w IV kwartale br.,

· przekazanie do eksploatacji pierwszych pociągów hybrydowych – 2023 r.

Mimo wielu ograniczeń spowodowanych epidemią koronawirusa, ŁKA cały czas się rozwija i realizuje założone cele. Jest to możliwe m. in. dzięki znacznemu wsparciu Marszałka Województwa Łódzkiego, który utrzymał na niezmienionym poziomie kwotę należnej spółce rekompensaty z tytułu realizacji usług w 2020 roku oraz skorzystaniu z rozwiązań Tarczy Antykryzysowej. Podjęte przez ŁKA działania oraz współpraca z władzami rządowymi i samorządowymi przyczyniły się do utrzymania stabilnej sytuacji finansowej Spółki i ochrony miejsc pracy.

Zakup pociągów hybrydowych jest kolejnym etapem rozwoju, w którym ŁKA inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. Inwestycja będzie dofinansowana z środków

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Obecnie ŁKA dysponuje 34 nowoczesnymi składami: 14 pojazdami EZT Impuls II firmy Newag S.A. oraz 20 dwuczłonowymi EZT FLIRT3, firmy Stadler Polska, z których 10 zostanie rozbudowanych o trzeci dodatkowy człon (rozpoczęcie rozbudowy - III kwartał br., zakończenie - I kwartał 2022 r.).

Mistrz Błachowicz liczy na nokaut!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie