Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłopotliwy park maszyn dla budowy trasy W-Z [FILM]

(msm)
Radnym Klubu "Łódź 2020" i przedsiębiorcom z al. Piłsudskiego nie podoba się pomysł ulokowania parku maszyn pod oknami ich przedsiębiorstw.
Radnym Klubu "Łódź 2020" i przedsiębiorcom z al. Piłsudskiego nie podoba się pomysł ulokowania parku maszyn pod oknami ich przedsiębiorstw. Mirosław Malinowski
Przedsiębiorcy z firm mieszczących się przy trasie W-Z nie chcą mieć pod swoimi oknami parkingu dla maszyn budowlanych. Ma on się mieścić po północnej stronie al. Piłsudskiego, pomiędzy ul. Piotrkowską a Sienkiewicza.

Budowa trasy W-Z w Łodzi 1979 r. - FILM z archiwów TVP Łódź

- W tym rejonie swoje siedziby ma około 60 firm, umieszczenie tu parku maszyn oznacza nie tylko utrudniony dojazd i parkowanie, ale również mniejsze obroty - mówią radni Iwona Boberska i Łukasz Magin z klubu "Łódź 2020".
Jako alternatywne miejsca gdzie mógłby stać w czasie remontu sprzęt budowlany wskazują plac Zwycięstwa, parking przy al. Piłsudskiego naprzeciwko Galerii Łódzkiej oraz parking przy skrzyżowaniu al. Mickiewicza i ul. Wólczańskiej.
- Mamy już pierwsze reakcje ze strony klientów. Widzimy jak nam spadły obroty po pierwszym dniu rozpoczęcia tych robót - mówi Wiesława Kołek, prezes łódzkiego Centralu.
- Komfort i wygoda naszych gości są najważniejsze, a zlokalizowanie parkingu tych maszyn przy naszym wejściu mocno rzutuje na nasz wizerunek - mówi Agnieszka Graczyk, dyrektor sieci Boutique Hotel.
Radni złożyli w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta. We wtorek o godz. 16.30 w Urzędzie Miasta Łodzi (Mała Sala Obrad) ma się odbyć spotkanie przedsiębiorców i władz Łodzi w tej sprawie, a jeżeli ono nie przyniesie efektu radni chcą się nią zająć na sesji Rady Miejskiej (16 października).
- Zaplecze budowy będzie się mieścić przy skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej i al. Piłsudskiego - tam gdzie był magazyn sprzętu przy remoncie ul. Piotrkowskiej. Tylko w niewielkim stopniu zbliży się do budynku Urzędu Marszałkowskiego. To miejsce jest najlepsze ponieważ znajduje się najbliżej placu budowy. Proponowane przez przedsiębiorców tereny są położone nieco dalej, a dodatkowo przejazd sprzętu powodował by utrudnienia w ruchu na ul. Sienkiewicza i blokował torowisko ŁTR - mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany