Ile kosztowały 600 urodziny Łodzi? Nie ma odrębnej pozycji budżetowej na organizację urodzin miasta?

Norbert Uram
Norbert Uram
Ile kosztowały 600 urodziny Łodzi?
Ile kosztowały 600 urodziny Łodzi? Grzegorz Gałasiński
Ile kosztowało zorganizowanie 600 urodzin Łodzi? To pytanie zadaje sobie wielu mieszkańców naszego miasta. LDZ Zmotoryzowani Łodzianie zadali to pytanie łódzkim urzędnikom. Odpowiedź jaką otrzymali może zdziwić wiele osób!

Ile kosztowało zorganizowanie 600 urodzin Łodzi?

Łódzki społecznik Jarosław Kostrzewa z grupy LDZ Zmotoryzowani Łodzianie zapytał magistrat o to, jaka kwota brutto jest łącznie przeznaczona na obchody 600 lat Łodzi. Społecznik jednak otrzymał odmowę udostępnienia informacji publicznej na to pytanie. Z jakiego powodu? Jak możemy przeczytać w decyzji:

"Organ w zakresie wniosku ocenił, że informacja ta ma charakter przetworzony bowiem w budżecie Miasta Łodzi na rok 2023 przyjętym uchwałą Nr LXX/2085/22 Rady miejskiej w Łodzi z dnia 21 grudnia 2022 r. nie ma odrębnej pozycji budżetowej (zadania) dotyczącej obchodów 600-lecia Łodzi"

W dalszej części korespondencji łódzkiego magistratu możemy przeczytać:

"Aby udzielić odpowiedzi na wniosek należy zebrać informacje ze wszystkich komórek Urzędu Miasta Łodzi, a także miejskich jednostek organizacyjnych i sporządzić stosowne zestawienie. Ponadto zebrany materiał wymagałby usystematyzowania i sklasyfikowania. Każda ze wskazanych czynności stanowi przetworzenie informacji."

Jak informują LDZ Zmotoryzowani Łodzianie, ta kwestia została zgłoszona do Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Zapowiadają również odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego w sprawie otrzymanego pisma.

To już kolejny wniosek jaki został złożony przez społeczników do Centralnego Biura Antykorupcyjnego. W maju LDZ Zmotoryzowani Łodzianie złożyli wniosek do Centralnego Biura Antykorupcyjnego odnośnie nieprawidłowości w kartach drogowych. Zdaniem społeczników nieprawidłowości dotyczą między innymi wyjazdów na partyjne spotkania przewodniczącego Rady Miejskiej, czy podpisów pod kartami drogowymi w samochodzie prezydent Hanny Zdanowskiej.

CZYTAJ WIĘCEJ

Czy waszym zdaniem mieszkańcy Łodzi powinni być informowani o tym, ile pieniędzy zostało wydanych na organizację 600 urodzin Łodzi?

Marek Jakubiak o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ile kosztowały 600 urodziny Łodzi? Nie ma odrębnej pozycji budżetowej na organizację urodzin miasta? - Dziennik Łódzki

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

54????
Ja jestem ciekaw kto wykorzystuje te wszystkie łódzkie rezydencje dworki galerie muzea w nocy i w święta weekendy czy przypadkiem nie bawią się tam łódzkie elity bo to,że stoją puste to jakoś nie wierzę ktoś coś wie na ten temat??? Gdzie się bawią łódzkie tłuste koty kiedy zwykli ciułacze siedzą w swoich blokach z wielkiej płyty z lat 60???
54
4 lipca, 11:46, .:

Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.

To skoro są jawne to niech Urząd je przedstawi ,a nie ukrywa... czopku.

F
FRRF
TAK POWINNI BYĆ WSZYSTKO POWINNO BYĆ JASNE. A TO ŻE ZDANOWSKA NIE WPUŚCIŁA NA KONTROLE POSELSKĄ TOMASZEWSKIEGO I MATUSZEWSKIEGO DO URZĘDU TO SKANDAL ! ! ! MAM NADZIEJĘ,ŻE JUŻ NIGDY NIE BĘDZIE PREZYDENTEM.
:-)))
4 lipca, 20:32, Won do Tuszyna:

Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.

.

P
PiS to tłuki
11 lipca, 9:15, H.ZDANOWSKA:

Najważniejsze że można na koszt robili się nachylać

Piedrolisz przygłupie

H
H.ZDANOWSKA
Najważniejsze że można na koszt robili się nachylać
W
Won do Tuszyna
Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.
T
Tuszyn
4 lipca, 11:46, .:

Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.

4 lipca, 12:51, gosc:

Problem jest taki, że macie taki obowiązek. I zakładam się, że wam SKO to wyjaśni.

4 lipca, 13:14, .:

Nie, nie mają takiego obowiązku o czym napisali. Spadaj czopku.

4 lipca, 14:49, Postronny:

haha. Ale co ci czopek uwiera ? [wulgaryzm] ci uwiera ? To ty dupa myślisz ? Głowy ci matka nie urodziła ? Zapomniała ?

Spadaj czopku.

P
Postronny
4 lipca, 11:46, .:

Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.

4 lipca, 12:51, gosc:

Problem jest taki, że macie taki obowiązek. I zakładam się, że wam SKO to wyjaśni.

4 lipca, 13:14, .:

Nie, nie mają takiego obowiązku o czym napisali. Spadaj czopku.

haha. Ale co ci czopek uwiera ? [wulgaryzm] ci uwiera ? To ty dupa myślisz ? Głowy ci matka nie urodziła ? Zapomniała ?

P
Partia Oszustów
3 lipca, 22:54, Rządy PO = Kataklizm !!!:

Nie ma pieniędzy i nie będzie Hania rozdała swoim .

Rządy PO = ciągły kryzys finansowy

PO = Partia Oszustów

Będzie tylko bieda i kryzys finansowy , a reprezentacja polski w piłce nożnej to będzie jeden biały reszta araby i murzyny .

S
Sasin
To ile kosztowały te wybory kopertowe?
.
4 lipca, 11:46, .:

Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.

4 lipca, 12:51, gosc:

Problem jest taki, że macie taki obowiązek. I zakładam się, że wam SKO to wyjaśni.

Nie, nie mają takiego obowiązku o czym napisali. Spadaj czopku.

g
gosc
4 lipca, 11:46, .:

Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.

Problem jest taki, że macie taki obowiązek. I zakładam się, że wam SKO to wyjaśni.

.
Tłumaczenie języka urzędowego na polski:

Spadaj czopku, wszystkie wydatki są jawne i zgodne z prawem. Nie będziemy dla ciebie robić podsumowań, tabelek i innych cyrków, bo nie mamy takiego obowiązku.
.
4 lipca, 9:07, Zobaczymy:

Jeśli to wszystko co napisali w odpowiedzi to decyzja jest wadliwa i niezgodna z ustawą o dostępie do informacji publicznej. Skoro jest to informacja przetworzona, to powinno być pouczenie, że należy wykazać, że wnioskodawca działa w interesie publicznym. Wykazanie tego jest dziecinnie łatwe, gdyż pytanie dotyczy interesu wszystkich Łodzian płacących tu podatki, a kwota wydana na obchody musi być znaczącą dla budżetu - nie jest to zakup chusteczek higienicznych w kiosku. Kuriozum jest wogole nie wydzielenie takiego zadania w budżecie, to jest już temat dla urzędu skarbowego, Rio, a może i prokuratury. To się kwalifikuje na nie przyjęcia wykonania budżetu i nieudzielenie absolutorium oraz odpowiedzialność karna, bo oznacza, że miasto nie obchodziło tego wydarzenia lub nie wydało na nie złotówki, co jest nieprawda. Budżet nie składa się z jednej pozycji pt. Wydatki różne, ale jego pozycję wynikają z ustawy o rachunkowosci. To tak jakby każdy wydział obchodził je osobno i umoczeni byli tylko ich dyrektorzy. Zobaczymy..

...z tym że to nieprawda

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie