Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ciężarówki jeżdżące po łódzkich ulicach są skorodowane i przeciążone [ZDJĘCIA]

(em, ao)
Podwiązana sznurkiem rura wydechowa, przeżarta rdzą rama pojazdu, uszkodzona skrzynia ładunkowa i łyse opony to tylko niektóre usterki wykryte w ciężarowym mercedesie skontrolowanym na al. Włókniarzy przez inspektorów łódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.

– Także na al. Włókniarzy skontrolowaliśmy niedawno dostawczego mercedesa do przewozu leków. Miał pękniętą lewą przednią tarczę hamulcową i łyse opony – mówi Konrad Stajuda, naczelnik wydziału inspekcji.

Na wniosek łódzkiego ITD pabianickie starostwo odebrało uprawnienia do przewozu osób firmie transportowej. Należący do niej bus kursujący z pasażerami na trasie Łódź – Pabianice miał nie tylko skorodowane zawieszenie, ale również niesprawne hamulce.
W tym roku do końca listopada inspektorzy łódzkiego ITD przeprowadzili 16.225 kontroli drogowych. Na właścicieli firm transportowych nałożono 1.147 kar od 500 zł do 15 tys. zł oraz 5313 mandatów karnych na kierowców. Inspektorzy zatrzymali 1.378 dowodów rejestracyjnych niesprawnych samochodów, w tym 416 z powodu fatalnego stanu ogumienia i zawieszenia, 209 z powodu usterek oświetlenia, 167 z powodu pękniętych szyb i aż 120 z powodu niesprawnego układu hamulcowego.
Do końca listopada skontrolowano w województwie wagę aż 2.103 ciężarówek, z tego 723 w samej Łodzi. Czteroosiowa wywrotka załadowana ziemią, która jechała ul. Malowniczą, zamiast dopuszczalnych 32 ton ważyła 46! W tym roku na przewoźników, których ciężarówki były przeładowane, nałożono w Łodzi 42 kary na sumę 400 tys. zł.
xxx
Od połowy listopada samochody ciężarowe o dużym tonażu (powyżej 12 ton) znów mogą przejeżdżać przez Łódź. Najwięcej jest ich na głównych trasach tranzytowych, czyli krajowej czternastce i jedynce. Policja twierdzi, że w ciągu miesiąca sytuację w mieście udało się opanować.

– Początki były trudne. Największe korki spowodowane powrotem tirów tworzyły się w ciągu ul. Strykowskiej, al. Palki, al. Rydza-Śmigłego i ul. Kopcińskiego, ale po regulacji świateł na skrzyżowaniu marszałków jest już lepiej. Duży ruch tirów obserwujemy także na al. Włókniarzy, al. Jana Pawła II i trasie Górna i ul. Pabianickiej – mówi Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki.

Mniej optymistyczne są oceny łódzkich taksówkarzy.
– Na ul. Strykowskiej, al. Rydza-Śmigłego i ul. Kopcińskiego w swobodnym przejeździe w godzinach szczytu ciężarówki bardzo przeszkadzają. Moim zdaniem, gdyby nie było tirów, nie byłoby korków – uważa Mariusz Bedyniak, prezes korporacji taksówkarskiej.
Zakaz wjazdu ciężarówek powyżej 12 ton do Łodzi ponownie zostanie wprowadzony w kwietniu przyszłego roku, po otwarciu odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn.

ZOBACZ TAKŻE:Twórcy zaprezentowali pierwszy oficjalny zwiastun filmu „X-Men: Apocalypse”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany