Miasto zamierza przeprowadzić remont torowiska tramwajowego na dawnej pętli linii podmiejskich przy ul. Północnej. W związku z likwidacją ronda tramwajowego na placu Wolności (po remoncie placu nie będzie tam już toru dookoła pomnika Kościuszki, ale jedynie po stronie ul. Nowomiejskiej) dawna pętla ma przejąć funkcje krańcówki awaryjnej, umożliwiającej zawracanie tramwajów w przypadku braku możliwości jazdy ulicą Zachodnią w kierunku Helenówka.
Architekci zamiast pasażerów
Pętla przy ul. Północnej powstała w latach 50. i przejęła funkcje dworca tramwajów podmiejskich, które wcześniej zawracały przy Bałuckim Rynku. Przez niemal pół wieku odjeżdżały stąd linie 43 do Lutomierska, 44 do Aleksandrowa, 45 do Zgierza i 46 do Ozorkowa. Okresowo zawracały tutaj także linie miejskie, np. 26. W roku 2001 ostatecznie podmiejskie tramwaje stąd zniknęły, a pętla była używana tylko awaryjnie. W 2018 roku wyremontowano modernistyczny budynek dawnej poczekalni, a swoja siedzibę znalazła tu Łódzka Okręgowa Izba Architektów RP.
Pętla awaryjna i rezerwowa
Wymienią tory Teraz miasto ma zamiar wymienić zużyte tory na samej pętli i przystosować ją z powrotem do ruchu tramwajów. Pętla ma jednak pełnić rolę rezerwową i awaryjną, raczej nie będą tu na stałe kończyć biegu żadne linie.
– Przetarg na realizację tej inwestycji planujemy ogłosić do końca wakacji. Jeszcze w tym roku chcemy rozpocząć roboty budowlane, a ich zakończenie planujemy na rok 2024 – informuje Małgorzata Loeffler, rzeczniczka Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?