Budowa tunelu średnicowego: Faustyna cały czas pracuje. ZDJĘCIA

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Wybudowano specjalna rynnę do odprowadzania wód podziemnych
Wybudowano specjalna rynnę do odprowadzania wód podziemnych Piotr Papiernik
Bez większych zakłóceń przebiega drążenie tunelu pomiędzy ulicami Długosza i Stolarską. Pracuje tu mniejsza z dwóch maszyn wiertniczych o imieniu Faustyna. Tunel będzie jednotorowy i ma służyć pociągom wjeżdżającym od strony Łodzi Kaliskiej do tunelu głównego (dwutorowego) w kierunku Łodzi Fabrycznej.

Faustyna rozpoczęła swoją pracę już dwa tygodnie temu. Z komory startowej przy ulicy Długosza drąży tunel o przekroju 8,5 metra w kierunku komory rozgałęźnej przy ulicy Stolarskiej. Prace cały czas trwają, a urobek jest wywożony ciężarówkami. Gdy maszyna dotrze już do celu, zostanie obrócona i zacznie swój marsz w kierunku stacji Łódź Żabieniec. Ma wydrążyć kolejny tunel do komory przy ulicy Skarpowej. Później maszyna zostanie przeniesiona do komory przy ulicy Inowrocławskiej (po drugiej stronie torów) i wydrąży trzeci tunel z powrotem do komory rozgałęźnej przy ul. Stolarskiej. Ostatni, czwarty tunel wydrąży po kolejnym obróceniu w kierunku stacji Łódź Kaliska. W każdym z tuneli będzie biegł jeden tor - łącznie cztery. Dwa w kierunku Łodzi Kaliskiej i dwa w kierunku Łodzi Żabieniec. W powstającym tunelu mocowane są tzw. tubingi – żelbetonowe elementy obudowy. Docelowe tempo drążenia to 10 m na dobę.

Równolegle będzie trwało drążenie tunelu głównego o długości 3 km i przekroju 12,7 metra. Tu ma działać maszyna o imieniu Katarzyna.
W podziemnym połączeniu kolejowym przewidziano trzy przystanki: Koziny, Śródmieście i Polesie. Trwa budowa dwóch z nich. Na przystanku Łódź Polesie (w rejonie ulic Ogrodowej i Karskiego) powstaje konstrukcja zabezpieczająca wykop o głębokości do 30 m przed osuwaniem się ziemi. W następnym etapie budowane będą płyty: denna, pośrednia i stropowa.

Na przystanku Łódź Śródmieście - w rejonie skrzyżowania ul. Zielonej i al. Kościuszki wykonawca zaczął prace ziemne. Powstanie tu wykop podobny jak w rejonie ul. Ogrodowej. Przystanek Łódź Koziny zostanie zlokalizowany w komorze rozgałęźnej w rejonie alei Włókniarzy i ul. Drewnowskiej.

Po co nam Polski Ład?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie