Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Fabrycznego zagrożona!

(msm)
Maciej Stanik
Łódź może nie dostać 1,2 mld zł unijnego dofinansowania na budowę dworca Łódź Fabryczna. Ministerstwo Transportu uważa bowiem łódzki projekt za "obciążony dużym ryzykiem" i już szuka pieniędzy w budżecie krajowym na jego dokończenie. Informacje o możliwości utraty unijnego dofinansowania, trudnościach w budowie tunelu w stronę dworca od strony Widzewa i opóźnieniach pochodzą z pisma Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Wiceminister Andrzej Massel odpowiedział nim na interpelację posła PiS Marka Matuszewskiego.

Minister pisze, że w trakcie prac natrafiono na "anomalię geologiczną", która wymaga zmiany projektu budowy tunelu co może spowodować wydłużenie terminu oddania dworca do użytku (plan to 28 lutego 2015 r.). Tym samym łódzki dworzec trafił na listę projektów zagrożonych ("obciążonych dużym ryzykiem") - tych, które nie da się ukończyć w 2015 r.
Budują ściany podziemnego dworca Fabrycznego-FILM

- O problemach z finansowaniem budowy dworca informowaliśmy już w zeszłym roku, gdy pojawił się raport Jaspers, druzgocący dla tej inwestycji. Wtedy przedstawiciele PO śmiali się z nas i mówili, że to nieprawda. Teraz potwierdza to sam minister w oficjalnym piśmie. Pisze, że projekt otrzyma dofinansowanie z budżetu krajowego. Ale czy możemy ufać ministrowi Nowakowi, człowiekowi z Gdańska, który już pozbawił Łódź) Kolei Dużych Prędkości? Przy tak dużej dziurze budżetowej finansowanie budowy dworca ze środków krajowych też jest zagrożone - mówi poseł Marcin Mastalerek, przewodniczący PiS w regionie.
Minister Massel tydzień temu wizytował udowę dworca Fabrycznego i wówczas twierdził, że wszystkie prace idą zgodnie z planem. Odpowiedź na interpelację wysłał... 6 dni przed wizytą w Łodzi.

- Inwestycja kolejowa na dworcu Łódź Fabryczna jest inwestycją PKP PLK z zapewnieniem Ministra Finansów co do zabezpieczenia jej finansowania. Czy będzie to finansowanie budżetowe czy też unijne - nie dotyczy to w żadnym zakresie finansów Łodzi - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi. - Projekt miejski w zakresie komunikacji drogowej realizowany przez ZDiT jest realizowany odrębnie i cały zakres prac przebiega zgodnie z procedurami. Robienie sensacji z informacji znanych od miesięcy jest niepoważne, biorąc pod uwagę, że wizytujący tydzień temu plac budowy minister Andrzej Massel potwierdził zabezpieczenie finansowania projektu. Wydaje się, że PiS również chce rozpocząć kampanię wyborczą obierając sobie za cel inwestycję, z której wszyscy łodzianie są dumni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany