Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Brakuje 114 mln na W-Z! I co teraz będzie?

(gb)
Maciej Stanik
114 milionów zł brakuje na dalszą budowę trasy W-Z. Chodzi o odcinki: z Retkini do centrum, z centrum na Widzew oraz o Obszarowy System Sterowania Ruchem. Dziś ogłoszono wyniki przetargu właśnie na te etapy przebudowy W-Z. Najniższe oferty są w sumie o 114 mln zł wyższe niż miało na ten cel miasto.

Tak będzie wyglądała trasa W-Z [mapa, wizualizacja, film]

- Przewidywaliśmy, że tak może się stać dlatego rozpoczęliśmy już rozmowy z ministerstwem finansów o zwiększeniu środków na przebudowę trasy - mówi wiceprezydent Marek Cieślak. - Odpowiedź ma być w przeciągu dwóch tygodniu, ale są dobre chęci ze strony ministerstwa dlatego mogę zapewnić, że nie ma zagrożenia co do tej inwestycji.
Wiceprezydent zapewnia, że z budżetu miasta nie będą już wydawane żadne środki na W-Z.
Obecnie trwa budowa odcinka centralnego trasy. Na modernizację torowiska na odcinku z Retkini do centrum najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm MPK, Kral, Kemy i dwie inne firmy. Na odcinek z centrum na Widzew, gdzie oprócz modernizacji obecnego torowiska wybudowanych ma zostać 7 km nowego aż do al. Ofiar Terroryzmy 11 Września najniższą ofertę złożyła firma Mosty Łódź (wykonawca odcinka centralnego). Natomiast na trzecie zadanie czyli budowę Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem, którym objętych ma zostać ponad 200 łódzkich skrzyżowań najniższą ofertę złożyła firma Sprint S.A.
Łączna suma najniższych ofert na te trzy etapy to właśnie kwota 114 mln zł. Cała trasa W-Z kosztować miała 625 mln zł. W ponad 50 procentach środki pochodzą z unijnego dofinansowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany