Tak będzie wyglądała trasa W-Z [mapa, wizualizacja, film]

    Tak będzie wyglądała trasa W-Z [mapa, wizualizacja, film]

    ei24

    Express Ilustrowany

    Aktualizacja:

    Express Ilustrowany

    Tak będzie wyglądała trasa W-Z [mapa, wizualizacja, film]
    1/13
    przejdź do galerii

    ©zdit

    Władze Łodzi ujawniły wczoraj wizualizację centralnego odcinka rozbudowywanej trasy W-Z, łączącej Widzew z Retkinią. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w 2015 roku będziemy mieli centrum miasta na miarę XXI wieku. Prace mają rozpocząć się we wrześniu.
    Tak będzie wyglądała trasa W-Z - FILM

    Największe zmiany czekają łodzian na odcinku od al. Włókniarzy do ul. Kilińskiego. Zostanie tam wybudowany tunel z nowoczesnym przystankiem na przeciwko Centralu. Tam powstanie dworzec Piotrkowska Centrum, który sprawi, że będzie można bez pokonywania dziesiątków metrów przesiąść się z tramwajów jeżdżących trasą W-Z do składów poruszających się po odcinku Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

    Także autobusy będą zatrzymywać się w tym samym miejscu. Natomiast samochody osobowe wjadą do tunelu przy ul. Wólczańskiej, a wyjadą w okolicach ul. Kilińskiego. Natomiast tramwaje pojadą górą. Znikną podziemne przejścia dla pieszych przy ul. Piotrkowskiej, a pojawią się na powierzchni ziemi. Ma to zwiększyć wygodę podróżnych korzystających z środków komunikacji miejskiej.

    Trzy mniejsze punkty przesiadkowe zaplanowano przy skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego i Retkińskiej, koło dworca Łódź Kaliska oraz przy ulicach Rokicińskiej i Augustów. Przybędą 4 km nowych torów tramwajowych, które wydłuża trasę tramwajową na Olechów. W tym rejonie przy ul. Jurczyńskiego ma powstać także estakada. Dwa środkowe pasy ul. Rokicińskiej zostaną podwyźszone o ok. 3 metry, a pod nimi ma zostać zbudowane przejście dla pieszych prowadzące do przystanku tramwajowego.

    - Z naszych szacunków wynika, że trasa W-Z spowoduje zwiększenie liczby pasażerów o 40 tys. - mówi prezydent Hanna Zdanowska.

    Cały projekt trasy będzie kosztował 630 mln zł, z czego 308 mln pochłonie budowa odcinka w ścisłym centrum.

    Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (50)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pani dziękujemy

    czm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Łódż jest miastem z bardzo źle zorganizowanym komunikacyjnie. Budowa trasy w-z nie rozwiązuje problemu. Zamiast pociągnąć tramwaj do Andrespola trafił do Della , który może się w każdej chwili...rozwiń całość

    Łódż jest miastem z bardzo źle zorganizowanym komunikacyjnie. Budowa trasy w-z nie rozwiązuje problemu. Zamiast pociągnąć tramwaj do Andrespola trafił do Della , który może się w każdej chwili zamknąć. Ronda w Łodzi robione pod cyrkiel. Może ktoś z projektantów popatrzyłby na jeden etap tour de France i zrozumiał na czym polega ruch okrężny. Mam nadzieję, że łodzianie podziękują pani prezydent dla której Łódź to miejce między ulicami Kościuszki, KIlińskiego Struga i Piłsudskiego a w środku UMŁ.

    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Andrzejów

    lolek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    lepiej było by przdłuzyć linię tramwajową do Andrzejowa,
    przynajmniej ktoś by korzystał z tej komunikacji

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dla kogo ?

    klauss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    mam takie wrażenie, że całą ta trasa powstaje głównie z myślą o osobach korzystających z usług MPK ewentualnie rowerzystów. Bo dla kierowców nie widzę żadnej wartości dodanej, wręcz tylko...rozwiń całość

    mam takie wrażenie, że całą ta trasa powstaje głównie z myślą o osobach korzystających z usług MPK ewentualnie rowerzystów. Bo dla kierowców nie widzę żadnej wartości dodanej, wręcz tylko utrudnienia - trudniej będzie dojechać do silver screen, galerii, urzędu, itd. Jak już kierowca wjedzie w tunel to wygląda na to, że będzie zmuszony do przejechania go do końca, bez możlwości, tak jak było do tej pory swobodnego zjazdu w dowolne miejsce. Widoczne na wizualizacji drogi "powierzchniowe" są raczej wąski i mało przepustowe. Czy ktoś wie jak to ma wyglądać?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    all

    na księżyc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    o czym mowa? przecież tramwaju regionalnego nie ma i coraz dalej do realizacji, tylko projekt pozwala wyłudzać pieniądze unijne, bo on jest podstawą dotacji.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    WZ - SLD

    łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    jakim trzeba być debilem żeby blokować rozwój swojego miasta, SLD już pokazało jak rządzić tym miastem /0 poważnych inwestycji, zrujnowane centrum/, wszystkie duże miasta musiały ulegać czasowemu...rozwiń całość

    jakim trzeba być debilem żeby blokować rozwój swojego miasta, SLD już pokazało jak rządzić tym miastem /0 poważnych inwestycji, zrujnowane centrum/, wszystkie duże miasta musiały ulegać czasowemu paraliżowi aby się zmodernizować jest to normalne. A w Warszawce tylko czekają na takie pomysły, już dworca nie mogą przeżyć, /chcieliby tą kasę na metro – już chyba minęły czasy że cały naród buduje stolicę/ nawet PENDOLINO do Wrocławia przez Katowice puszczą aby udowodnić ,że Łodzi mogłoby nie być zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w-z

    mama (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 24

    Do D***.......

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ha ha

    riko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 22

    rys 4/12 przedstawia skrzyżowanie z ul.Sienkiewicza ,a gdzie jest bryła Hotelu który jest już na ukończeniu tuż obok Ibisa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Łodzianin

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 19

    Najbardziej podoba mi się podpis pod jednym zdjęciem (5/11) zamieszczonym w piątkowym wydaniu... w Łodzi skrzyżowanie Mickiewicza-Żeromskiego-Politechniki, nie istnieje... gratuluję czujności...rozwiń całość

    Najbardziej podoba mi się podpis pod jednym zdjęciem (5/11) zamieszczonym w piątkowym wydaniu... w Łodzi skrzyżowanie Mickiewicza-Żeromskiego-Politechniki, nie istnieje... gratuluję czujności pracowników gazety, ale to już po raz kolejny pokazali, iż nie wiedzą nic o OKOLICY redakcji... (przyp. nagłowek "Wypadek na skrzyżowaniu Żwirki/Politechniki)"zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bus pas

    ja1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 21

    a jak już zrobią to namalują bus pas żeby auta stały w korku!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zrobili by METRO i byłoby OK !!!

    ja klaudiusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 22

    ...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo