Będą nowe buspasy i trampasy! MPK przestanie się spóźniać? Kierowcom to się nie spodoba...

Krzysztof Spychała
Krzysztof Spychała

Wideo

Zobacz galerię (4 zdjęcia)
Zarząd Dróg i Transportu zabiera się do usprawnienia komunikacji zbiorowej w Łodzi. Ma temu służyć wyznaczenie kolejnych buspasów oraz trampasów – czyli wydzielonych pasów, którymi będą się poruszać pojazdy MPK – oraz zmiana organizacji ruchu na kilku ulicach w śródmieściu.

Będą nowe buspasy i trampasy! MPK przestanie się spóźniać? Kierowcom to się nie spodoba...

– Obecnie w Łodzi mamy prawie 9 km buspasów, oraz 12,5 km pasów autobusowo-tramwajowych. Tego typu rozwiązania usprawniają przejazd komunikacji miejskiej i integrują różne środki miejskiego transportu. Dlatego dalej chcemy usprawniać transport zbiorowy, wytyczając prawie 5 km nowych rozwiązań dla transportu zbiorowego – mówi Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju UMŁ.

Jak dodaje, prace nad projektami nowych organizacji ruchu zostały już ukończone, pierwsze usprawnienia dla transportu zbiorowego pojawią się tuż po wakacjach, we wrześniu.

Nowe buspasy pojawią się na:
ul. Aleksandrowskiej od Traktorowej do przystanku przy Bielicowej,
oraz dodatkowy lewoskręt dla autobusów z Aleksandrowskiej w Traktorową
w kierunku Rojnej.
ul. Traktorowej od Nektarowej do Rąbieńskiej
al. Unii Lubelskiej od Srebrzyńskiej do Konstantynowskiej
ul. Legionów przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka, wraz ze zmianą trasy autobusów, aby ominąć powodujący opóźnienia odcinek na Zielonej przy Legionów
al. Politechniki przy skrzyżowaniu z ul. Radwańską
ul. Tuwima pomiędzy Sienkiewicza, a Piotrkowską
ul. Uniwersyteckiej przed rondem Solidarności
al. Palki przed rondem Solidarności, oraz do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego
ul. Julianowskiej w kierunku Zgierskiej i na Pojezierskiej przy Zgierskiej
oraz na Limanowskiego między Zgierską i Zachodnią

Na ul. Limanowskiego, od Zachodniej do Hipotecznej, powstanie natomiast wydzielony pas dla tramwajów, tak, by samochody skręcające w lewo w poprzeczne ulice nie blokowały ruchu pojazdów szynowych. Takie rozwiązanie zastosowane zostanie również na Kilińskiego między Abramowskiego a Tylną oraz na Piotrkowskiej od Żwirki do Mickiewicza i na Gdańskiej przed Zieloną.
Na ul. Zielonej, Narutowicza i Legionów, gdzie wprowadzono ograniczenie ruchu pojazdów do godz. 18, zakaz wjazdu (oprócz docelowego) będzie obowiązywał całą dobę. Natomiast na Narutowicza od Radiostacji do Kopcińskiego wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych, które ze względu na swoją szerokość blokują przejazd tramwajom.

Czy te działania poprawią punktualność kursowania miejskiej komunikacji, czas pokaże. Na pewno narzekać będą kierowcy...

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
elektryk na drodze

Dzień dobry, to czas, aby coraz bardziej zastanawiać się nad użytkowaniem małych, elektrycznych pojazdów, które mogą być zasilane prosto z gniazdka z niskim poborem mocy. Wtedy małym elektrykiem można wjechać na buspas i nie trzeba stać w korkach, których na pewno teraz przybędzie, gdy zostaną wyodrębnione buspasy. Osobiście sam korzystam w Krakowie z takiego małego elektryka (z dwóch pojazdów na zmianę - osobowy i osobowo-ciężarowy) - przejazd przez miasto w godzinach szczytu - 15-20 minut, bezpłatne parkowanie, przejazd po buspasach, za względu na wielkość pojazdu łatwość parkowania pomiędzy normalnymi samochodami. Poza tym koszt to około 6,00 PLN na 100 km. I do tego nie smrodzi i nie hałasuje. Miłego dnia. Elektryk na drodze.

G
Gość

Teraz już wiem dlaczego zawężono Tuwima. Po to żeby stworzyć tam buspas.

Jak widać pomysły z opracowanego kilka lat temu absurdalnego "planu transportowego" są wiecznie żywe. No cóż, walczymy o miano najbardziej zakorkowanego miasta świata.

C
Czajka

A może by tak zmienić organizację świateł na Aleksandrowiej, po co nam bus pasy? Aby bardziej byly zakorkowane ulice?

G
Gość

Póki w Łodzi będzie rządzić Zdanowska to w mieście nic porządnego nie powstanie

P
P M

Dożynanie miasta ciąg dalszy

Z
ZZ

W Łodzi generalnie nie myśli się o kierowcach. Woonerfy poza Piotrkowską - potrzebne chyba tylko menelom do leżenia na ławkach z piwskiem, szerokie chodniki w centrum kosztem dodatkowego pasa jezdni (np Kilińskiego), brak parkingów, czy teraz buspasy. Kierowcy podziękujmy za te "udogodnienia i upiększenia miasta kosztem zdrowego rozsądku" PO przy kolejnych wyborach

Dodaj ogłoszenie