![Profil "Łódź" prowadzi Biuro Promocji i Nowych Mediów UMŁ,...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/fc/91/62906d4b4cc17_o_large.jpg)
Urząd Miasta Łodzi kupuje fanów na Facebooku. Zapłaci od 50 do 130 tys. zł.
Profil "Łódź" prowadzi Biuro Promocji i Nowych Mediów UMŁ, którym zarządza dyrektor Łukasz Goss. Fanpage przez branżę uważany jest za najczęściej komentowany i mający największe grono obserwujących spośród profili miejskich w Polsce - obecnie ma 420 tys. fanów, zatem kolejne 80 tys. na które ogłoszono przetarg, ma pozwolić na doszlusowanie do pół miliona. Miejski fanpage nie raz już elektryzował prostymi błędami czy szokującymi wręcz grafikami. Z jednej strony panuje opinia, że te niskie loty mają zagwarantować powiększenie zasięgów, z drugiej niektóre akcje są po prostu żenujące, a bywa, że takiego właśnie określenia używają nawet radni prezydent Hanny Zdanowskiej (PO), choć nigdy oficjalnie. W 2018 r. do wypromowania inwestycji rewitalizacyjnych użyto treści "Patrz Bożenka" z fotografią nieżyjącej już kobiety. UMŁ grafikę wycofał i przeprosił. Treści nie stronią od nagości, odniesień o kontekście seksualnym i wulgaryzmów, a także niezrozumienia sensu związków frazeologicznych: niedawno inwestycję na ul. Włókienniczej nazwano "sukcesem grubymi nićmi szytym", co istotnie oznacza, iż jest wynikiem przekrętu.