Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwają przygotowania do budowy tunelu średnicowego

MR
Grzegorz Gałasiński
Chociaż tunel, który ma połączyć dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska, wciąż powstaje na papierze, to wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia budowy. Gromadzi szyny i podkłady w rejonie stacji kolejowej na Olechowie, złożył wniosek o pozwolenie na budowę kładki dla pieszych nad torami na ul. Srebrzyńskiej przy al. Włókniarzy, a w grudniu będzie starać się o pozwolenie na ustawienie wielkiej maszyny TBM, która będzie drążyć fragment tunelu.

Rozpoczęcie robót zaplanowano w drugim kwartale przyszłego roku. Do 2021 roku powstanie tunel średnicowy o łącznej długości 7,5 kilometra, z tego 3 kilometry będą przebiegać pod ścisłym centrum miasta. Tam też zostaną zlokalizowane dwa podziemne przystanki - jeden u zbiegu Zachodniej i ul. Zielonej. Właśnie są tam prowadzone prace geologiczne.

Drugi przystanek znajdzie się przy Manufakturze w rejonie ul. Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej. W rejonie al. Włókniarzy tunel rozdzieli się na dwie odnogi - jedna pobiegnie na północ i doprowadzi do stacji na Żabieńcu, druga na południe do dworca Łódź Kaliska. Koszt to 2,3 mld zł.

Ta inwestycja to szansa dla ciągle pustawego a ogromnego dworca Łódź Fabryczna. Stanie się on stacją przelotową, dzięki temu będzie można uruchomić nowe połączenia, np. Poznań - Kraków czy Szczecin - Lublin z pominięciem Warszawy, a z przystankiem w centrum Łodzi. Zyska także nieco już zaniedbany dworzec Łódź Kaliska, na którym od kilku lat nie zatrzymują się pociągi dalekobieżne spółki PKP Intercity.
Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany