Tańsze parkowanie na dworcu Łódź Fabryczna, ale nie dla każdego!

Piotr Jach
Piotr Jach
Parking na dworcu Łódź Fabryczna, od czasu włączenia go do SPP, świeci pustkami. Wysokość opłat zniechęciła jego wcześniejszych użytkowników. Krzysztof Szymczak
Planowana podwyżka opłat w łódzkiej Strefie Płatnego Parkowania przyniesie zmiany opłatach w podstrefie C, która obejmuje wielopoziomowy parking dworca Łódź Fabryczna i al. Rodziny Scheiblerów. Parkowanie tam ma być tańsze dla osób stale podróżujących koleją i posiadaczy łódzkiej „Migawki”.

Zarząd Dróg i Transportu przygotował specjalny abonament dla kierowców, którzy korzystają z usług kolejowych przewoźników, dojeżdżając do pracy z dworca Łódź Fabryczna. Posiadacze miesięcznych lub dłużej ważnych biletów kolejowych, będą mogli ubiegać się o zakup abonamentu parkingowego w cenie 150 zł za miesiąc. Będzie uprawniał do parkowania w całej podstrefie C. Tańszy abonament będzie można nabyć drogą elektroniczną, po przesłaniu niezbędnych dokumentów przez internet. Kiedy sytuacja epidemiczna na to pozwali, będzie go można zakupić również osobiście w punkcie obsługi ZDiT przy ul. Piotrkowskiej.
Preferencyjne stawki za parkowanie w strefie C mają przysługiwać też posiadaczom okresowych biletów komunikacji miejskiej w Łodzi, czyli tzw. migawek.

- Wprowadzenie nowej taryfy zwiększy rotację aut na parkingu i zapewni wolne miejsca osobom, które faktycznie muszą skorzystać z samochodu, przejeżdżając do centrum. Tego typu rozwiązania stosowane są w każdym dużym mieście – głosi komunikat ZDiT.
Pojawi się też nowy ogólnodostępny abonament kwartalny. Nie zmieni się wysokość opłat abonamentowych dla mieszkańców Strefy Płatnego Parkowania, wynoszących 120 zł za rok. W tej samej cenie parkować w SPP mogą również kierowcy posiadający auta hybrydowe. Właściciele aut elektrycznych nadal pozostaną całkowicie zwolnieni z opłat parkingowych w Łodzi. Nie zmieni się cena rocznych abonamentów za parkowanie w SPP.

Projekt podwyżki, nad którym 14 kwietnia debatować będzie Rada Miejska w Łodzi, zakłada, że w podstrefie A kierowcy parkujący do 30 min. zapłacą 2 zł, ale za pierwszą godzinę już nie 3 zł jak dotąd, a 4 zł, za drugą - 4,50 zł, a za trzecią - 5 zł. Każda następna godzina to kolejne 4 zł. Ten sam cennik ma być podstawowym także w podstrefie C (dla nieposiadających abonamentu ulgowego). W podstrefie B za postój do 30 minut kierowcy mają płacić 1,50 zł, ale już za pierwszą godzinę nie 2,50 zł, a 3 zł. Druga godzina będzie kosztować 3,50 zł, trzecia 4 zł, a czwarta i każda następna 3 zł.

Parking dworca Fabrycznego to aż 960 miejsc parkingowych. Od momentu włączenia go do Strefy Płatnego Parkowania (1 września ub.r.) świeci pustkami. Dworcowy parking bardziej służył bowiem pracownikom okolicznych biur i firm w Nowym Centrum Łodzi, niż pasażerom kolei. Wprowadzenie opłat za parkowanie zresztą skutecznie jednych i drugich stamtąd odstraszyło – pozostawienie auta na dworcowym parkingu na cały dzień okazało się drogie. Koszt 10-godzinnego postoju (od godz. od 8 do 18) wynosi 31,5 zł. Dla kogoś, kto pięć dni w tygodniu dojeżdża do pracy np. w Warszawie, to miesięczny wydatek ponad 700 zł. Czy abonament za 150 zł okaże się atrakcyjniejszy?

Polska stała się bezpieczna

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Osoba która kupije bilet kolejowy / każda/ powinna być zwolniona z opłaty. Ten parking od czasu gdy stał się płatny już zawsze będzie pusty. Pazerność łódzkich urzędników ZDiT dowodzi braku pomysłu na komunikacyjne centrum i totalną ich głupote.

Dodaj ogłoszenie