Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto w marcu podpisze umowę z Nextbikiem na tegoroczny Łódzki Rower Publiczny. Ile za wypożyczenie?

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Rower publiczny w kwietniu pojawi się na ulicach Łodzi w nowej odsłonie...
Rower publiczny w kwietniu pojawi się na ulicach Łodzi w nowej odsłonie... Polska Press
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zdecydował, że podpisze umowę na tegoroczny Łódzki Rower Publiczny z firmą Nextbike, która jako jedyna złożyła ofertę w przetargu, oferując swoje usługi za kwotę niespełna 7,5 mln zł. Zakładany budżet miasta na ten cel to co prawda 7 mln zł, ale po formalnej weryfikacji oferty miasto zdecydowało o dołożeniu środków i podpisaniu umowy z Nextbikiem na budowę nowego systemu.

– Zdecydowaliśmy się zwiększyć pulę środków o niecałe pół miliona złotych i zlecić uruchomienie w tym roku Łódzkiego Roweru Publicznego znanej nam dobrze firmie – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik ZDiT w Łodzi. – Na razie trwają jeszcze uzgodnienia z Nextbikiem, umowa powinna zostać podpisana w połowie marca, a rowery na ulicach pojawią się z początkiem kwietnia. Sezon trwać będzie do końca listopada. Rowery mają być czwartej generacji, czyli takie z wbudowanym elektrozamkiem dla których nie trzeba stacji dokujących do ich zwrotu. Ułatwi to budowę systemu i usprawni wypożyczanie oraz zwrot.

Będzie więcej lokalizacji, w tym także na osiedlach

Nowe lokalizacje stacji opierają się na zasadzie, jaka przyświeca rowerowi publicznemu od samego początku. Dostępność stacji była kluczem do sukcesu w pierwszej edycji systemu. Teraz, bazując na danych i doświadczeniach wszystkich stron, przygotowano listę lokalizacji która w centrum zapewni dużą ilość stacji ale również sprawi, że rower dostępny będzie na poszczególnych osiedlach.

Ukradł 210 jajek z niespodzianką! Policjantom tłumaczył, że ...

Zmieniono pewne lokalizacje tak, aby stacje znalazły się jak najbliżej dużych osiedli. Ponadto ulica Piotrkowska stanie się wirtualną strefą zwrotu, gdzie będziemy mogli rower pozostawić przy stojakach, a nie ograniczać się tylko do poszczególnych stacji. Użytkownicy zyskają wygodę korzystania, a jasno określone miejsca przy stojakach zapewnią porządek. Pojawią się także dodatkowe wirtualne strefy zwrotu, w których za opłatą będziemy mogli również pozostawić rower. Dzięki temu jeszcze bardziej zwiększy się elastyczność systemu i jego dostępność, poszerzając listę 120 wyznaczonych miejsc do zwrotu.

Opłaty za korzystanie będą naprawdę atrakcyjne

Pierwsze 20 minut jazdy będzie darmowe, a osoby posiadające aktywną migawkę będą mogły korzystać za dramo z roweru przez pierwsze 30 minut. Będzie to duża korzyść i dobre uzupełnienie miejskiego transportu. Natomiast jeśli będziemy dłużej korzystać z roweru to do godziny zapłacimy 4 zł, za drugą godzinę zapłacimy 6 zł, a powyżej 2 godzin 10 zł. Ponadto w cenniku zawarto też opłaty dodatkowe, aby rowery były pod kontrolą i był zapewniony porządek w systemie. Za zwrot roweru w niewłaściwym miejscu przewidziano opłatę w wysokości 200 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany