Zarząd Dróg i Transportu wprowadza kolejne zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej. Jedni na nich zyskają, a inni stracą bo nie ma odpowiedniej liczby taboru tramwajowego, żeby zaspokoić oczekiwania wszystkich pasażerów. Powodem jest ślimacząca się przebudowa zajezdni na Chocianowicach, z której obecnie nie można korzystać. Stoi tam część wagonów tramwajowych, których z powodu braku wyjazdu z zajezdni nie można wypuścić na trasę.
Jedna zajezdnia na całą Łódź
Obecnie cała komunikacja tramwajowa w mieście jest obsługiwana przez jedną zajezdnię - na ul. Telefonicznej. Mieści się w niej określona liczba wagonów i więcej upchać się nie da. Dlatego przed remontem z Chocianowic ściągnięto Na Telefoniczną tylko część taboru licząc się z tym, że przejściowo kursować go będzie po Łodzi mniej. Remont się jednak przedłuża ze względu m.in. na wynikające w trakcie robót niespodzianki, jak odkopanie niezaznaczonego na mapach kabla wysokiego napięcia, który zasila centrum handlowe Port Łódź. Tymczasem potrzeby przewozowe rosną, choćby ze względu na rozpoczęcie zajęć przez studentów, których jakoś trzeba dowieźć co rano na uczelnie.
Horror w dwunastce, a taboru brak
O horrorze panującym od początku października w tramwajach linii 12, które jako jedyne kursują po ul. Narutowicza w kierunku Radiostacji i dowożą do kampusu UŁ pisaliśmy w tym miesiącu wielokrotnie, informując jednocześnie ZDiT o tym, że część pasażerów nie mieści się do wagonów 12 i zostaje na przystankach. O dziwo urzędnicy przyznali nam rację i obiecali poprawić dojazd do kampusu UŁ. Tak też się stało - od 1 listopada na trasę tę wraca linia 18 skrócona początkowo do Dworca Łódź Fabryczna. Będą więc na Narutowicza dwie linie - 12 i 18. Zwiększona zostanie również częstotliwość autobusowej linii 86 do ok. 10 minut.
Coś trzeba zabrać, żeby coś dać
Niestety nie obejdzie się bez łyżki dziegciu. Wydłużenie trasy 18 przy absolutnym braku taboru i niemożności korzystania z zajezdni na Chocianowicach będzie okupione zabraniem go z innych linii. Tym razem padło na linie 1 i 17, które od listopada będą kursować co 20 minut, zamiast jak obecnie co 15. Zmienią się także rozkłady jazdy na liniach 16, 54, 55, 59, 60, 62, 63, 65, 80, 85, 87, 91, 96, F1, H, W i N8. Większość tych zmian to drobne korekty uwzględniające uwagi pasażerów ale są i większe, jak uruchomienie dodatkowych kursów na linii F1, zwiększenie częstotliwość na liniach 65 i 87, wjazd linii 60 ze Strykowa na krańcówkę Imielnik Nowy, oraz dodatkowy kurs linii nocnej N8 o godz. 2:30 do Jędrzejowa Przemysłowego.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Odmieniona Lucyna Malec bryluje na imprezie. Czas się dla niej zatrzymał! [ZDJĘCIA]
- Widzowie dopatrują się romansu w TzG! Drobne gesty zdradzają wszystko
- Ścibakówna nie wywodzi się z wyższych sfer. Tego nie wiedzieliście o żonie Englerta
- Od sutenerki i żony gangstera do celebrytki. Tak Kaźmierska pięła się na szczyt