MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozpoczyna się budowa komory startowej drugiego tunelu kolejowego biegnącego pod Łodzią. Od soboty 23 marca utrudnienia na Retkini

Jacek Zemła
Jacek Zemła
W najbliższą sobotę 23 marca wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na ul. Maratońskiej pomiędzy Obywatelską a Waltera-Janke. Ruch po Maratońskiej odbywać się będzie w obu kierunkach po jednym pasie ruchu. Możliwy będzie też przejazd w obu kierunkach do al. Waltera-Jankego za pośrednictwem obecnego zjazdu od Retkini.

Duże zmiany na Retkini

W najbliższą sobotę 23 marca wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na ul. Maratońskiej pomiędzy Obywatelską a Waltera-Janke. Ruch po Maratońskiej odbywać się będzie w obu kierunkach po jednym pasie ruchu. Możliwy będzie też przejazd w obu kierunkach do al. Waltera-Janke za pośrednictwem obecnego zjazdu od Retkini. Pozostałe łączniki na węźle będą zamknięte. Nie skręcimy w lewo w ul. Obywatelską. Nie będzie też możliwości skrętu w lewo z Waltera-Janke w stronę Retkini. Aby ułatwić przejazd, w kolejnym tygodniu otwarty zostanie wjazd od wschodu na ul. Maratońską, gdzie obecnie trwa układanie nowej nawierzchni.

Jak będzie przebiegał tunel?

Utrudnienia te związane są z budową komory startowej Retkinia przez którą wprowadzona zostanie pod ziemię maszyna drążąca drugi tunel pod Łodzią. Będzie on prowadził w kierunku stacji Łódź Fabryczna i pojadą nim wyłącznie pociągi dużych prędkości łączące Łódź z Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem. W tunelu nie będzie żadnych przystanków. Ma on przebiegać pod ulicami Waltera-Janke, Wileńską, al. Unii Lubelskiej, al. Włókniarzy, 6 Sierpnia, Żeromskiego, Wólczańską, al. Kościuszki, Piotrkowską i Sienkiewicza. Wylot tunelu znajdzie się obok ŁDK, wprowadzi on tory bezpośrednio na najniższy poziom dworca Łódź Fabryczna. Dla pociągów KDP przeznaczony będzie peron 4.

Do Warszawy w trzy kwadranse

Budowa tunelu to pierwsza część realizacji projektu Kolei Dużych Prędkości w Polsce. Równolegle powstanie trasa z Łodzi do Warszawy, a później również trasy do Wrocławia i Poznania. Całość będzie stanowić tzw. „igrek” od kształtu tej linii na mapie. Pociągi jadące tą trasą będą mogły osiągać prędkość 350 km/h, choć prędkość eksploatacyjna będzie nieco niższa. Koleją Dużej Prędkości dojedziemy do Warszawy w 45 minut, a do Poznania i Wrocławia w półtorej godziny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany