Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przyjdź i porozmawiaj z prezydentem o tramwajach na Kozinach i Teofilowie. Szykują się rewolucyjne zmiany!

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Na Kozinach ma nie być pętli, lecz torowe połączenie z aleja Włókniarzy
Na Kozinach ma nie być pętli, lecz torowe połączenie z aleja Włókniarzy Jacek Zemła
Zbliżają się dwie duże przebudowy linii tramwajowych - na ul. Srebrzyńskiej i Aleksandrowskiej. Możesz mieć wpływ na tę inwestycję i ostateczny kształt komunikacji tramwajowej na Twoim osiedlu. Wystarczy wziąć udział w spotkaniu i wyrazić swoja opinię.

W najbliższy wtorek 16 stycznia w Szkole Podstawowej nr 35 przy ul. Kasprzaka 45, godz. 17 odbędzie się spotkanie wiceprezydenta Łodzi Adama Pustelnika z mieszkańcami. Będzie można podyskutować, zdać pytania i zgłosić własne postulaty dotyczące modernizacji trasy tramwajowej na ul. Srebrzyńskiej. Oprócz tego mieszkańcy będą mogli zgłosić wszelkie problemy, którymi ich zdaniem powinny zająć się jednostki łódzkiego samorządu.

Koziny nie będą już pętlą?

Koncepcja przebudowy ulicy Srebrzyńskiej zakłada budowę tzw. zielonego torowiska w obecnym śladzie. Dodatkowo powstanie połączenie tramwajowe z torowiskiem na al. Włókniarzy. Powstanie także nowy przystanek przy ulicy Artyleryjskiej wobec planu jej połączenia z ulicą Legionów i rozwojem budownictwa w kwartale pomiędzy tymi ulicami. Przewidziano również połączenie rowerowe pomiędzy al. Włókniarzy a ul. Cmentarną.

Na Teofilowie rewolucyjne zmiany

Dwa dni później - w czwartek 18 stycznia podobne spotkanie odbędzie się na Teofilowie (jeszcze nie wskazano lokalizacji). Jego tematem będzie przebudowa linii tramwajowej na Teofilowie. Tu koncepcja zakłada przebudowę ok. 3 km torowiska, które także ma być zielone (czyli trawiaste). Lokalizacje przystanków zostaną zmienione dla zapewnienia wygodniejszych przesiadek, a także optymalnej pracy sygnalizacji świetlnej. Rozbudowana zostanie pętla Teofilów o dodatkowy trzeci tor. Przystanki w rejonie ul. Szczecińskiej zostaną ulokowane po wschodniej stronie skrzyżowania, aby z jednego miejsca była możliwość wsiadania do każdej linii tramwajowej. Przebudowana zostanie także krańcówka Żabieniec tak, aby tramwaj wjeżdżający na pętlę nie blokował tramwaju jadącego do centrum. Powstaną perony dla wysiadających co skróci drogę do autobusu lub pociągu. Na wiadukcie powstaną dwa nowe przystanki, które pozwolą na bezpośrednie zejście na perony stacyjne. Dobudowane zostaną nowe chodniki i przejścia dla pieszych oraz nowa kładka pieszo-rowerowa, która pozwoli na poszerzenie miejsca na komunikację w obrębie wiaduktu.

Po zachodniej stronie stacji Łódź Żabieniec powstanie węzeł autobusowy, który pozwoli na uruchomienie linii dowożącej z głębi osiedla bezpośrednio do dworca kolejowego. Powstanie także parking dla rowerów i samochodów.

Po analizie ruchowej, przepisów i pracy sygnalizacji świetlnej zrezygnowano z budowy pasa autobusowo-tramwajowego w ciągu torowiska. Ulokowanie go po południowej stronie pasa drogowego jest skomplikowane w programach sygnalizacji świetlnej, co wydłużyłoby znacząco czas całego cyklu sygnalizacji świetlnej, prowadząc do zmniejszenia wydolności skrzyżowań.

Na całej długości ulicy Aleksandrowskiej, po obu jej stronach, przewidziano drogę rowerową lub ciąg pieszo-rowerowy w zależności od możliwości terenowych i natężenia ruchu.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany