Protest przeciwko budowie blokowiska w Łodzi. Mieszkańcy Bałut protestują przeciw budowie na terenie byłego gimnazjum

Wiesław Pierzchała
Wiesław Pierzchała
Mieszkańcy Bałut protestują przeciw planom budowy bloków i wieżowca na terenie byłego gimnazjum przy ul. przy ul. Harcerskiej
Mieszkańcy Bałut protestują przeciw planom budowy bloków i wieżowca na terenie byłego gimnazjum przy ul. przy ul. Harcerskiej Krzysztof Szymczak
Mieszkańcy Bałut w Łodzi protestują przeciwko planowanej budowie bloków mieszkalnych na terenie byłego, sprzedanego przez miasto developerowi gimnazjum przy ul. Harcerskiej. Są zbulwersowani. Twierdzą, że miejsce to nie nadaje się na taką inwestycję, a jeśli już się rozpocznie to przeżyją prawdziwy koszmar. W sprawie tej skierują do władz miasta petycję z prośbą o zablokowanie tego przedsięwzięcia.

Akcja protestacyjna w tej sprawie odbyła się w poniedziałek 26 lipca pod osiedlową przychodnią zdrowia przy pobliskiej ul. Libelta. Przybyło ponad sto osób. Protestujący nie mieli wątpliwości, że budowa bloków powinna zostać zablokowana. Powód? Wąskie uliczki i chodniki, które nie wytrzymają „najazdu” ciężkiego sprzętu budowlanego oraz brak miejsc do parkowania.

Dlaczego budowa bloków i wieżowca to zły pomysł?

- Inwestor zamierza wybudować osiem bloków, w tym 11-piętrowy. Jest to zły pomysł. Chodzi nie tylko o wąskie ulice i chodniki, ścisłą zabudowę i brak miejsc parkingowych, lecz także o to, że grunt w rejonie gimnazjum jest niestabilny i nie nadaje się na budowę wieżowców – zaznacza Helena Rzetelska – Łój z Rady Osiedla Bałuty Doły.

Także inni mieszkańcy krytycznie odnoszą się do tej inwestycji.

- Jestem zbulwersowana tymi planami. Na terenie byłego Gimnazjum nr 10 powinny powstać nie wieżowiec i bloki, lecz takie placówki, jak na przykład świetlica z różnymi zajęciami lub dom dziennego pobytu dla ludzi starszych – uważa lekarz Zofia Czechowicz.

- Obawiam się, że gdy ruszy ta inwestycja to z powodu wąskich uliczek i braku parkingów droga do przychodni, pod którą stoimy, zostanie kompletnie zablokowana – dodaje plastyk Małgorzata Karpińska, która mieszka tam od 1962 roku.

Protestujący zbierają podpisy pod petycją do władz miasta

Protestujący przygotowali petycję do władz miasta, którą odczytał Maciej Walczak, a która po zebraniu podpisów zostanie złożona w magistracie.

„Jesteśmy oburzeni – czytamy w niej - decyzją miasta w związku ze sprzedażą działki ze szkołą przy ul. Harcerskiej i zaskoczeni ogromem planowanej inwestycji. Mieszkańcy posesji wzdłuż ulic Libelta i Harcerskiej oraz okolicznych bloków wyrażają sprzeciw co do liczby i wysokości zaplanowanych budynków. Dwie małe, wąskie osiedlowe uliczki z ruchem jednokierunkowym, małą przepustowością , brakiem chodnika na odcinka ul. Libelta i złym stanem nawierzchni nie są w stanie obsłużyć tak dużej liczny mieszkańców i ciężkiego sprzętu budowlanego”.

A władze milczą...

W sprawie tej władze miasta nabrały wody w usta. Przedstawiciel magistratu obiecał nam komentarz odnośnie protestu mieszkańców, ale słowa nie dotrzymał.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Materiał oryginalny: Protest przeciwko budowie blokowiska w Łodzi. Mieszkańcy Bałut protestują przeciw budowie na terenie byłego gimnazjum - Dziennik Łódzki

Komentarze 44

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Dziesięcioletnie rządy zdanowskiej i radnych Po i sld to wstyd i hańba dla tego miasta, zaraz nas z domami zaczną sprzedawać bo długu na 4 MILIARDY
J
Jelonki, Ursynow,
26 lipca, 20:30, aas:

Bardzo dobra lokalizacja,popieram budownictwo w tym rejonie.Mieszkańcy chcący zachowania stanu obecnego powinni kupić ten teren.Teraz już po ptakach,deweloper kupił i będzie budował.

26 lipca, 21:42, Gość:

Dokładnie tak!

Deweloper kupił i zapłacił żeby budować, a nie żeby kosić im trawę.

Cena zależała od możliwości wykorzystania gruntu.

Ci protestujący to darmozjady.

27 lipca, 0:42, Gość:

darmozjady ?? och cale zycie w zebach przynosili oplaty do spoldzielni ktora tak wlasnie ich wyrolowala teraz , wiecej takich kwiatkow bedzie wkrotce a prezesy i miastowe radne uciekna pod lodz z kasa

27 lipca, 00:58, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Przynosili, ale za swoje mieszkanie, a nie za cudzy teren.

Jak płacisz czynsz, to możesz mieszkać, sle nie kupiłeś dzielnicy de.bilu.

27 lipca, 8:45, Gość:

de bilu nikt nie mowil o byciu wlascicielem dzielnicy czy osiedla tylko o wplywie na okolice w ktorej mieszkasz , co moze tobie powinni przed blokiem w ktorym popijasz piwko i komentujesz innaczej od ciebie myslacych ludzi ,postawic wieze 12 pietrowa z ludiskami gapiacymi ci sie w gacie na twoim tylku w twojej komorce ??cieawi mnie jakby tak tobie wlasnie wyrdolili takie bloczydlo przed nosem , i sam jestes kretynem bo nie szanujesz ludzi ,

27 lipca, 09:04, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Od tego są plany zagospodarowania i to w oparciu o te plany nastąpiła wycena oraz sprzedaż gruntu.

Nie chcesz bloku? To zapłać deweloperowi jego straty. Dlaczego to on ma ci fundować trawnik?

27 lipca, 11:42, krymidzielnica:

najlepszym przykladem developerskiego cudu sa bloki na woblewskiego niepopodal twojej redakcyjki , gdzie patole zerkaja jak tu [wulgaryzm]nacalbo zniszczyc samochod komus z osiedla hahaha, tak wlasnie wyglada rewitalizacja spoleczna patologicznych fragmentow nowych developerskich oseidlijek

27 lipca, 17:01, Gość:

I co z tego?

Ludzie tam się wprowadzają. Mają się bać meneli?

nie musza sie bac , tyle ze menele zulia i zlodzieje robia swoje

J
Jelonki, Ursynow,
27 lipca, 11:49, Gość:

wszystkie cuda developerskie lodzi powstaja tam gdzie jest zla ziemia, cieki wodne , bagna albo patologia , dziekuje postoje

27 lipca, 16:59, Gość:

Stój dalej gołodupcu.

A powstają tam gdzie jest miasto.

chyba wies jakich w Polsce coraz w.ecej , betonowe wsie , gdzie czlowiek czlowiekowi duchem ...

G
Gość
26 lipca, 20:30, aas:

Bardzo dobra lokalizacja,popieram budownictwo w tym rejonie.Mieszkańcy chcący zachowania stanu obecnego powinni kupić ten teren.Teraz już po ptakach,deweloper kupił i będzie budował.

26 lipca, 21:42, Gość:

Dokładnie tak!

Deweloper kupił i zapłacił żeby budować, a nie żeby kosić im trawę.

Cena zależała od możliwości wykorzystania gruntu.

Ci protestujący to darmozjady.

27 lipca, 0:42, Gość:

darmozjady ?? och cale zycie w zebach przynosili oplaty do spoldzielni ktora tak wlasnie ich wyrolowala teraz , wiecej takich kwiatkow bedzie wkrotce a prezesy i miastowe radne uciekna pod lodz z kasa

27 lipca, 00:58, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Przynosili, ale za swoje mieszkanie, a nie za cudzy teren.

Jak płacisz czynsz, to możesz mieszkać, sle nie kupiłeś dzielnicy de.bilu.

27 lipca, 8:45, Gość:

de bilu nikt nie mowil o byciu wlascicielem dzielnicy czy osiedla tylko o wplywie na okolice w ktorej mieszkasz , co moze tobie powinni przed blokiem w ktorym popijasz piwko i komentujesz innaczej od ciebie myslacych ludzi ,postawic wieze 12 pietrowa z ludiskami gapiacymi ci sie w gacie na twoim tylku w twojej komorce ??cieawi mnie jakby tak tobie wlasnie wyrdolili takie bloczydlo przed nosem , i sam jestes kretynem bo nie szanujesz ludzi ,

27 lipca, 09:04, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Od tego są plany zagospodarowania i to w oparciu o te plany nastąpiła wycena oraz sprzedaż gruntu.

Nie chcesz bloku? To zapłać deweloperowi jego straty. Dlaczego to on ma ci fundować trawnik?

27 lipca, 11:42, krymidzielnica:

najlepszym przykladem developerskiego cudu sa bloki na woblewskiego niepopodal twojej redakcyjki , gdzie patole zerkaja jak tu [wulgaryzm]nacalbo zniszczyc samochod komus z osiedla hahaha, tak wlasnie wyglada rewitalizacja spoleczna patologicznych fragmentow nowych developerskich oseidlijek

I co z tego?

Ludzie tam się wprowadzają. Mają się bać meneli?

G
Gość
26 lipca, 20:30, aas:

Bardzo dobra lokalizacja,popieram budownictwo w tym rejonie.Mieszkańcy chcący zachowania stanu obecnego powinni kupić ten teren.Teraz już po ptakach,deweloper kupił i będzie budował.

26 lipca, 21:42, Gość:

Dokładnie tak!

Deweloper kupił i zapłacił żeby budować, a nie żeby kosić im trawę.

Cena zależała od możliwości wykorzystania gruntu.

Ci protestujący to darmozjady.

27 lipca, 0:42, Gość:

darmozjady ?? och cale zycie w zebach przynosili oplaty do spoldzielni ktora tak wlasnie ich wyrolowala teraz , wiecej takich kwiatkow bedzie wkrotce a prezesy i miastowe radne uciekna pod lodz z kasa

27 lipca, 00:58, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Przynosili, ale za swoje mieszkanie, a nie za cudzy teren.

Jak płacisz czynsz, to możesz mieszkać, sle nie kupiłeś dzielnicy de.bilu.

27 lipca, 8:45, Gość:

de bilu nikt nie mowil o byciu wlascicielem dzielnicy czy osiedla tylko o wplywie na okolice w ktorej mieszkasz , co moze tobie powinni przed blokiem w ktorym popijasz piwko i komentujesz innaczej od ciebie myslacych ludzi ,postawic wieze 12 pietrowa z ludiskami gapiacymi ci sie w gacie na twoim tylku w twojej komorce ??cieawi mnie jakby tak tobie wlasnie wyrdolili takie bloczydlo przed nosem , i sam jestes kretynem bo nie szanujesz ludzi ,

27 lipca, 09:04, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Od tego są plany zagospodarowania i to w oparciu o te plany nastąpiła wycena oraz sprzedaż gruntu.

Nie chcesz bloku? To zapłać deweloperowi jego straty. Dlaczego to on ma ci fundować trawnik?

27 lipca, 11:46, Gość:

wycvena gruntu ?? hoho , taaa kupuja tam gdzie najtaniej i gdzie sie mozna z roznymi cwaniaczkami ze spoldzielnijek dogadac

Był przetarg, a cena zależy od planów, więc nie piedrol farmazonów.

G
Gość
27 lipca, 10:57, Ech:

Wróć komuno!

Jakiś kolektyw i jakaś pani Łój chcą decydować o cudzej własności.

27 lipca, 11:45, Gość:

komuno ??? nie po prostu chca zyc i ogladac slonce a nie bton zza firanek, kapitaluchy maja wyebane na to gdzie postawia byleby sperzxedac dziadostwo i wcisnac kit , mieszkania developerskie sa slabej jakosci i to komorki dla singli bez kuchni , nory

Nie chcą oglądać? A kupili ten widok?

Won komuchu!

G
Gość
27 lipca, 11:49, Gość:

wszystkie cuda developerskie lodzi powstaja tam gdzie jest zla ziemia, cieki wodne , bagna albo patologia , dziekuje postoje

Stój dalej gołodupcu.

A powstają tam gdzie jest miasto.

P
PierdolSięAdam x2
27 lipca, 09:45, Daniel:

Drodzy Państwo :-)

Chyba do magistratu to nie ma sensu wysyłać petycji bo obawiam się, że właśnie Wasz problem powstał w magistracie :-)

Proszę sprawdzić kto podpisał sprzedaż Waszych gruntów bo mnie wydaje się, że pewna bardzo mocno uśmiechnięta Pani :-)

To jest początek, a właściwie tok pewnych zdarzeń...

Może koniec kadencji to ukruci ale nie jestem pewien...

27 lipca, 9:51, Gość:

Właśnie. Zamiast pisać petycje mieszkańcy powinni podpisać się pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania pani która twierdzi, że ich bardzo kocha. Efekt byłby zdecydowanie lepszy...

27 lipca, 12:38, Adam Adam:

Hahaha chciałbyś. Hanuś ma 70 procentowe poparcie w miasteczku

Głupiś

A
Adam Adam
27 lipca, 09:45, Daniel:

Drodzy Państwo :-)

Chyba do magistratu to nie ma sensu wysyłać petycji bo obawiam się, że właśnie Wasz problem powstał w magistracie :-)

Proszę sprawdzić kto podpisał sprzedaż Waszych gruntów bo mnie wydaje się, że pewna bardzo mocno uśmiechnięta Pani :-)

To jest początek, a właściwie tok pewnych zdarzeń...

Może koniec kadencji to ukruci ale nie jestem pewien...

27 lipca, 9:51, Gość:

Właśnie. Zamiast pisać petycje mieszkańcy powinni podpisać się pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania pani która twierdzi, że ich bardzo kocha. Efekt byłby zdecydowanie lepszy...

Hahaha chciałbyś. Hanuś ma 70 procentowe poparcie w miasteczku

G
Gość
wszystkie cuda developerskie lodzi powstaja tam gdzie jest zla ziemia, cieki wodne , bagna albo patologia , dziekuje postoje
G
Gość
27 lipca, 06:55, Gość:

Zamiast walczyć o renowację ulic i terenu, oni protestują przeciwko budowie bloków. Gdzie tu logika? A poza tym poradnia jest tuż przy Spornej i Wojska Polskiego, więc co to za pierd... że nie będzie czym dojechać, nuż pomijając fakt, że większość pacjentów to mieszkańcy najbliższych okolic, nie muszą wszędzie wozić dupska samochodami. Dla ciężko chorych są transporty medyczne, można je normalnie zamawiać na NFZ, w wyposażeniu mają zapewne wózki inwalidzkie, więc ten kawałek od Spornej sobie podjadą. Czy Łódź musi być tylko miastem obrzydliwych i rozwalających się kamienic?

czy lodz musi stac sie zabetenowanych ohydnym bez ladu skladu osedlami klocow nie do zycia ani niezyczliwych dla okolicznych domow ???

G
Gość
26 lipca, 20:30, aas:

Bardzo dobra lokalizacja,popieram budownictwo w tym rejonie.Mieszkańcy chcący zachowania stanu obecnego powinni kupić ten teren.Teraz już po ptakach,deweloper kupił i będzie budował.

26 lipca, 21:42, Gość:

Dokładnie tak!

Deweloper kupił i zapłacił żeby budować, a nie żeby kosić im trawę.

Cena zależała od możliwości wykorzystania gruntu.

Ci protestujący to darmozjady.

27 lipca, 0:42, Gość:

darmozjady ?? och cale zycie w zebach przynosili oplaty do spoldzielni ktora tak wlasnie ich wyrolowala teraz , wiecej takich kwiatkow bedzie wkrotce a prezesy i miastowe radne uciekna pod lodz z kasa

27 lipca, 00:58, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Przynosili, ale za swoje mieszkanie, a nie za cudzy teren.

Jak płacisz czynsz, to możesz mieszkać, sle nie kupiłeś dzielnicy de.bilu.

27 lipca, 8:45, Gość:

de bilu nikt nie mowil o byciu wlascicielem dzielnicy czy osiedla tylko o wplywie na okolice w ktorej mieszkasz , co moze tobie powinni przed blokiem w ktorym popijasz piwko i komentujesz innaczej od ciebie myslacych ludzi ,postawic wieze 12 pietrowa z ludiskami gapiacymi ci sie w gacie na twoim tylku w twojej komorce ??cieawi mnie jakby tak tobie wlasnie wyrdolili takie bloczydlo przed nosem , i sam jestes kretynem bo nie szanujesz ludzi ,

27 lipca, 09:04, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Od tego są plany zagospodarowania i to w oparciu o te plany nastąpiła wycena oraz sprzedaż gruntu.

Nie chcesz bloku? To zapłać deweloperowi jego straty. Dlaczego to on ma ci fundować trawnik?

wycvena gruntu ?? hoho , taaa kupuja tam gdzie najtaniej i gdzie sie mozna z roznymi cwaniaczkami ze spoldzielnijek dogadac

G
Gość
27 lipca, 10:57, Ech:

Wróć komuno!

Jakiś kolektyw i jakaś pani Łój chcą decydować o cudzej własności.

komuno ??? nie po prostu chca zyc i ogladac slonce a nie bton zza firanek, kapitaluchy maja wyebane na to gdzie postawia byleby sperzxedac dziadostwo i wcisnac kit , mieszkania developerskie sa slabej jakosci i to komorki dla singli bez kuchni , nory

G
Gość
27 lipca, 06:55, Gość:

Zamiast walczyć o renowację ulic i terenu, oni protestują przeciwko budowie bloków. Gdzie tu logika? A poza tym poradnia jest tuż przy Spornej i Wojska Polskiego, więc co to za pierd... że nie będzie czym dojechać, nuż pomijając fakt, że większość pacjentów to mieszkańcy najbliższych okolic, nie muszą wszędzie wozić dupska samochodami. Dla ciężko chorych są transporty medyczne, można je normalnie zamawiać na NFZ, w wyposażeniu mają zapewne wózki inwalidzkie, więc ten kawałek od Spornej sobie podjadą. Czy Łódź musi być tylko miastem obrzydliwych i rozwalających się kamienic?

27 lipca, 8:49, Gość:

renowacja ? zwlaszcza ze ma to byc bloczydlo a nie bloczek bo chca upchnac jak najwiecej osob , nie mowiac juz o ciemnosci ktora bedzie po postawieniu takiego kloca , renowacja na terenie gdzie mieszkaja biedacy i typowe lodziaki nie uda sie , w dalszym ciagu to pozostanie bidlodzią , bo sasiedztwa nie zmienisz , developerzy maja to gleboko w upie , ONI TAM MIESZKAC NIE BEDA !!

27 lipca, 09:03, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Nigdy nie mieszkasz w cudzym domu, ale jeszcze nie powód, żeby te domy nie powstawały.

dla takich jak ty chamow i bucow slomianych developry powinny dawsc ceny po 650 a nie 600 tys , hahaha, mieszkasz na smieciach w jakiejs kamieniczcie i mondrzysz sie na temat mieszkan developerskich , mieszkales tam , ?? niech wypowiedza sie ci co tam sa, jak to wyglada

G
Gość
26 lipca, 20:30, aas:

Bardzo dobra lokalizacja,popieram budownictwo w tym rejonie.Mieszkańcy chcący zachowania stanu obecnego powinni kupić ten teren.Teraz już po ptakach,deweloper kupił i będzie budował.

26 lipca, 21:42, Gość:

Dokładnie tak!

Deweloper kupił i zapłacił żeby budować, a nie żeby kosić im trawę.

Cena zależała od możliwości wykorzystania gruntu.

Ci protestujący to darmozjady.

27 lipca, 0:42, Gość:

darmozjady ?? och cale zycie w zebach przynosili oplaty do spoldzielni ktora tak wlasnie ich wyrolowala teraz , wiecej takich kwiatkow bedzie wkrotce a prezesy i miastowe radne uciekna pod lodz z kasa

27 lipca, 00:58, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Przynosili, ale za swoje mieszkanie, a nie za cudzy teren.

Jak płacisz czynsz, to możesz mieszkać, sle nie kupiłeś dzielnicy de.bilu.

27 lipca, 8:45, Gość:

de bilu nikt nie mowil o byciu wlascicielem dzielnicy czy osiedla tylko o wplywie na okolice w ktorej mieszkasz , co moze tobie powinni przed blokiem w ktorym popijasz piwko i komentujesz innaczej od ciebie myslacych ludzi ,postawic wieze 12 pietrowa z ludiskami gapiacymi ci sie w gacie na twoim tylku w twojej komorce ??cieawi mnie jakby tak tobie wlasnie wyrdolili takie bloczydlo przed nosem , i sam jestes kretynem bo nie szanujesz ludzi ,

27 lipca, 09:04, Gość:

Piedrolisz przygłupie. Od tego są plany zagospodarowania i to w oparciu o te plany nastąpiła wycena oraz sprzedaż gruntu.

Nie chcesz bloku? To zapłać deweloperowi jego straty. Dlaczego to on ma ci fundować trawnik?

27 lipca, 09:47, Gość:

Moim zdaniem zmasowany atak "wielbicieli" sprzedaży budynku dawnej szkoły i budowy tam kilku bloków świadczy o tym ,że sprawa śmierdzi...

przeciez to jasne , ze jest kasa do wyjecia , przleicz to przez ilosc nowych nor i wartiosc ich po 300 tys minimum

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie