Po to budowaliśmy Dworzec Fabryczny, żeby nad morze i w góry jeździć z Widzewa? Skandaliczne godziny odjazdów wakacyjnych pociągów

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Z ogromnego, zbudowanego za ponad dwa miliardy złotych Dworca Fabrycznego odjeżdżają pociągi do Zgierza... jacek zemła
Zbudowaliśmy w naszym mieście największy w Polsce podziemny dworzec, a tymczasem aby pojechać pociągiem na wakacje, trzeba przemieścić się na peryferyjną stację Łódź Widzew. Dla mieszkańców Teofilowa, Radogoszcza czy Retkini to wyprawa pochłaniająca nawet godzinę. Czy przewoźnicy kolejowi zapomnieli, że poza Widzewem są w Łodzi jeszcze inne dworce?

Zbudowaliśmy w naszym mieście największy w Polsce podziemny dworzec, a tymczasem aby pojechać pociągiem na wakacje, trzeba przemieścić się na peryferyjną stację Łódź Widzew. Dla mieszkańców Teofilowa, Radogoszcza czy Retkini to wyprawa pochłaniająca nawet godzinę. Czy przewoźnicy kolejowi zapomnieli, że poza Widzewem są w Łodzi jeszcze inne dworce?

Niemal wszystkie typowo wakacyjne kierunki, o ile chcemy się w nie udać koleją, zaczynają się na Łodzi Widzew. Nie na wybudowanej za ponad dwa miliardy złotych Łodzi Fabrycznej, nie na bliskiej zachodnim dzielnicom Łodzi Kaliskiej, a już na pewno nie na usytuowanym w pobliżu 100-tysięcznego Teofilowa Żabieńcu. Tylko z Widzewa pojedziemy na Hel, do Łeby, Gdyni, Kołobrzegu, Jeleniej Góry czy Zakopanego. W dodatku, aby jeszcze bardziej utrudnić życie łodzianom, zdecydowana większość pociągów odchodzących nad morze czy do innych letnich kurortów odjeżdża z Łodzi w środku nocy. Nie ma chyba większego wyzwania, jak dojechać o wpół do drugiej w nocy na Widzew, nie biorąc taksówki.

- Jechałyśmy z wnuczką do Władysławowa - mówi łodzianka Anna Porczyńska. Pociąg tylko jeden bez przesiadki - 1.38 z Widzewa. Nie dość, że noc zarwana, to jeszcze prawie sto złotych musiałam wydać na taksówkę. Na miejscu okazało się, że pociąg z Krakowa. W przedziałach porozkładani ludzie, ktoś tam nawet spał w hamaku. Miałyśmy miejscówki, ale i tak musiałam budzić i przeganiać leżących na naszych miejscach.

W środku nocy odchodzą także z Widzewa pociągi do Łeby (1.38), Kołobrzegu (1.48), Jeleniej Góry (1.29), Zakopanego (1.09). PKP Intercity nie uznało za stosowne wjeżdżania na Łódź Fabryczną, która leży w środku miasta. W końcu to Łódź, z warszawskiego punktu widzenia - wioska. W przypadku Kaliskiej jest przynajmniej jakiś realny powód - dworzec przechodzi remont...

Trudno oprzeć się wrażeniu, że przy takim podejściu "narodowego przewoźnika" jakim jest PKP Intercity, budowa dworca Fabrycznego to zmarnowane pieniądze. Żeby jeździć podmiejskim do Koluszek, wystarczyła poprzednia buda i blaszane zadaszenie...

Spis Powszechny 2021: są pierwsze kary za odmowę spisania się

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
ODLID
Fabryczna to trochę jak wybudować stacje benzynową przy nieistniejącej jeszcze autostradzie. Trzeba było najpierw tunel kopać później stacje remontować.!
5ttt
20 lipca, 11:22, Gość:

jak sie ktoś Taksówkami rozbija po nocach to trzeba płacic sa tez nocne autobusy i by było taniej.a co do nocnych pociągów to chyba logiczne że takie pociągi beda jeżdzić w nocy żeby po pierwsze jest mniejszy ruch a po drugie ludzie na miejsce docieraja z rana a nie po nocach jakby wyjechal po południu

nocny autobus z dzieckiem i z bagazem wiesz jak sie w nocy jezdzi i jakie lumpy jezdza takimi autobusami pijane???

5ttt
20 lipca, 13:09, Gość:

Po co budowaliśmy ten dworzec ? To dobre pytanie. Bo na co komu jeden z największych dworców kolejowych w Europie i na świecie w upadającej, wyludniającej się mieścinie ? Otóż my tym dworcem otwieramy oczy niedowiarkom. A poza tym UE dawała dofinansowanie więc trzeba było na coś je wydać. A że wydano bez sensu...

20 lipca, 13:14, Gość:

nie ładniej wygladał stary dworzec z gołebiami i budkami z tanim żarciem typu hot dog hamburger itp a w koło za nimi bezdomi sobie spali smacznie

wolalem stary budynek i tak byl bardziej mily i przytulny niz bunkier stalowo szklany atomowy. wystarczylo odswiezyc pozbyc sie bezdomnych pomalowac zrobic okna i wyremontowac niskim kosztem nie byl w srodku zniszczony...

5
zawsze tak bylo odd kiedy pamietam a mam 35 lat... jak jezdzilem na wakcje na kolonie zawsze tak bylo czyli ujowo.
M
Mietek z peryferiów
Nie bardzo wiadomo o co chodzi autorowi tego tekstu, wiadomo natomiast że ma chyba wyjątkowy problem z Widzewem , jedną z największych dzielnic łodzi nazywać peryferiami , puknij się pan w cymbał , dopóki nie wybudują tunelu średnicowego dopóty kilku będziesz musiał zasówać na Widzew i nawet Hania nic tu nie poradzi choć ona dla zachodniej strony miasta gotowa żyły sobie wypruć
G
Gość
I po co przyjechałaś do ŁODZI na prowincji lepiej
G
Gość
najwiekszą głupotą to było budowac taki dworzec jeżeli on nie jest przelotowy tylko tu ma koniec i początek jazdy każdy pociąg
G
Gość
20 lipca, 13:09, Gość:

Po co budowaliśmy ten dworzec ? To dobre pytanie. Bo na co komu jeden z największych dworców kolejowych w Europie i na świecie w upadającej, wyludniającej się mieścinie ? Otóż my tym dworcem otwieramy oczy niedowiarkom. A poza tym UE dawała dofinansowanie więc trzeba było na coś je wydać. A że wydano bez sensu...

nie ładniej wygladał stary dworzec z gołebiami i budkami z tanim żarciem typu hot dog hamburger itp a w koło za nimi bezdomi sobie spali smacznie

W
W
Peryferyjny Widzew ha , ha.
G
Gość
20 lipca, 11:11, ppp:

100 tysięczny Teofilów Panie redaktorze, ma Pan rozmach, a czemu nie 200 tyś. Wjechanie pociągu przelotowego na dworzec Łódź Fabryczna, przy składzie wagonowym, to jakieś 30 min dodatkowej jazdy. Wie Pan o tym?

20 lipca, 12:27, Jacek Zemła:

Licząc Żubardź i Wielkopolską jest nawet więcej.

to jeszcze Retkinie dolicz albo Aleksandrów albo Radogoszcz :)

J
Jacek Zemła
20 lipca, 11:11, ppp:

100 tysięczny Teofilów Panie redaktorze, ma Pan rozmach, a czemu nie 200 tyś. Wjechanie pociągu przelotowego na dworzec Łódź Fabryczna, przy składzie wagonowym, to jakieś 30 min dodatkowej jazdy. Wie Pan o tym?

Licząc Żubardź i Wielkopolską jest nawet więcej.

G
Gość
hahahaha na Tofilowie mieszka 100 tys osób jak w całej Łodzi mieszka niecałe 700 tys
p
ppp
100 tysięczny Teofilów Panie redaktorze, ma Pan rozmach, a czemu nie 200 tyś. Wjechanie pociągu przelotowego na dworzec Łódź Fabryczna, przy składzie wagonowym, to jakieś 30 min dodatkowej jazdy. Wie Pan o tym?
G
Gość
a co za wielka różnica jechać z Teofilowa czy Retkinii na Fabryczny czy kawałek dalej na Widzew ?????????
G
Gość
kto zbudował ???? wiekszość kasy na ten dworzec dało PKP a miasto Łódz to tam sie tylko dołożyło do tego
Dodaj ogłoszenie