Otwierają kawiarnie i restauracje. Nowe wytyczne rządu. Przedsiębiorcy najpierw protestowali, teraz uspokajają
Brak podstaw prawnych do zbierania danych
ZPP zwraca uwagę, że planowane przepisy MR i GIS jednoznacznie nie określają, jaka jest podstawa prawna do żądania od klientów wrażliwych danych.
- W sferze domysłów pozostaje czy przedsiębiorca prowadzący restaurację ma prawo do wylegitymowania osoby stawiającej się w lokalu lub jak zachować się wobec osoby, która odmawia podania realnych i weryfikowalnych danych. Wytyczne nie precyzują też, jak głęboko sięgające dane mają być komasowane – czy osoby przebywające w ogródku restauracji powinny zostać zweryfikowane oraz czy jako wspólne przestrzenie rozumiane są również toalety - punktują pracodawcy.
ZPP zwraca też uwagę na to, że podobne zapisy dotyczące zbierania informacji o klientach nie obowiązują w sklepach, środkach komunikacji miejskiej, czy taksówkach.
>>>>