Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Osiem lat temu otwarto nową trasę W-Z. Jej budowa trwała ponad dwa lata. Zobacz, jak powstawała ZDJĘCIA

red
Osiem lat temu zakończył się jeden z największych remontów w Łodzi - 31 października 2015 łodzianie po raz pierwszy mogli przejechać się nową trasą W-Z.
Osiem lat temu zakończył się jeden z największych remontów w Łodzi - 31 października 2015 łodzianie po raz pierwszy mogli przejechać się nową trasą W-Z. archiwum Dziennika Łódzkiego
Osiem lat temu zakończył się jeden z największych remontów w Łodzi - 31 października 2015 łodzianie po raz pierwszy mogli przejechać się nową trasą W-Z. Budowa, która rozpoczęła się w październiku 2013 r. trwała dwa lata, zaś jej zakończenie było wyczekiwane przez umęczonych korkami i rozkopanym centrum mieszkańców miasta.

Osiem lat temu zakończył się jeden z największych remontów w Łodzi - 31 października 2015 łodzianie po raz pierwszy mogli przejechać się nową trasą W-Z. Budowa, która rozpoczęła się w październiku 2013 r. trwała dwa lata, zaś jej zakończenie było wyczekiwane przez umęczonych korkami i rozkopanym centrum mieszkańców miasta.
Zobacz ZDJĘCIA z budowy trasy W-Z

Modernizacja trwała dwa lata, w tym czasie zbudowano tunel długości 246 m, wielką wiatę tramwajową przy Centralu, nazwaną przez łodzian "Stajnią jednorożca", zlikwidowano też przejścia podziemne pod al. Piłsudskiego w centrum miasta i przedłużono linię tramwajową na Olechów.

Pierwsza trasa łącząca wschodnią i zachodnią część Łodzi zbudowana została w latach 70. XX w. O podjęciu takiej decyzji zadecydowało powstanie na wschodnim i zachodnim krańcu Łodzi dużych osiedli - Retkini i Widzewa Wschodu. Trasa W-Z miała je połączyć, ale też zapewnić dobrą komunikację ich mieszkańców ze Śródmieściem.

Nowa trasa znacznie usprawniła przemieszczanie się samochodami. W założeniu miała także usprawnić komunikację tramwajową, jednak czas podróży tramwajem znacznie się wydłużył. Spowodowało to skierowanie wszystkich tramwajów kursujących ma linii północ - południe oraz wschód - zachód na jeden przystanek - tzw. centrum przesiadkowe. Czas przejazdu znacznie wydłużyło także przeniesienie przystanków za skrzyżowania, co sprawiło, że tramwaje stoją dwa razy - przed skrzyżowaniem (na światłach) i za skrzyżowaniem (na przystanku).

Pozytywem inwestycji jest przedłużenie linii tramwajowej na Olechów/Janów.

Osiem lat temu zakończył się jeden z największych remontów w Łodzi - 31 października 2015 łodzianie po raz pierwszy mogli przejechać się nową trasą W-Z.

Osiem lat temu otwarto nową trasę W-Z. Jej budowa trwała pon...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Osiem lat temu otwarto nową trasę W-Z. Jej budowa trwała ponad dwa lata. Zobacz, jak powstawała ZDJĘCIA - Dziennik Łódzki

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany