Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy sposób rozpatrywania reklamacji. W banku i firmie ubezpieczeniowej jak w sklepie

(kz)
Od tego tygodnia bank czy firma ubezpieczeniowa będą musiały odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni. Brak odpowiedzi lub udzielenie jej po terminie będzie traktowane jako uznanie reklamacji i żądań klienta.

Debata KOPACZ SZYDŁO DZIŚ NA ŻYWO
DEBATA WYBORCZA SZYDŁO KOPACZ DZIŚ TRANSMISJA
Ten przepis był bardzo potrzebny. Niejeden kierowca walczący z ubezpieczycielem lub klient banku wie, jak trudno było od tych instytucji uzyskać szybką i konkretną odpowiedź na skargę czy reklamację. Czasem, szczególnie firmy ubezpieczeniowe, w ogóle nie odpowiadały na pismo, wiedząc, że klientowi pozostaje kłopotliwe postępowanie sądowe. Nowe zasady powinny uniemożliwić takie praktyki.
Oto najważniejsze zapisy ustawy:

  • Po złożeniu przez klienta reklamacji instytucja finansowa (np. bank, firma ubezpieczeniowa, biuro maklerskie itp.) musi na piśmie odpowiedzieć na skargę (pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek klienta).
  • Odpowiedzi na reklamację należy udzielić nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji (liczy się data wysłania odpowiedzi).
  • W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, firma musi pisemnie:

1) wyjaśnić przyczynę opóźnienia
2) wskazać okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy
3) określić przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia jej złożenia.
[*]Odpowiedź na reklamację powinna zawierać w szczególności:
1) uzasadnienie faktyczne i prawne
2) wyczerpującą informację w sprawie skierowanych zastrzeżeń
3) imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi ze wskazaniem jej stanowiska służbowego
4) określenie terminu, w którym roszczenie podniesione w reklamacji zostanie zrealizowane (nie dłuższego niż 30 dni od dnia sporządzenia odpowiedzi).
[*]W przypadku niedotrzymania terminu 30 dni (lub 60 dni, gdy firma poinformowała, że potrzebuje więcej czasu) na odpowiedź, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.[/lista]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany