Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy kabriolet VW

ei24
Nowy kabriolet VW
Nowy kabriolet VW ei24
Po latach przerwy Volkswagen znów ma golfa z nadwoziem typu kabrio. Ostatni raz podobną wersję golfa produkowano w latach 90. w oparciu o czwartą generację tego modelu.

Po latach przerwy Volkswagen znów ma golfa z nadwoziem typu kabrio. Ostatni raz podobną wersję golfa produkowano w latach 90. w oparciu o czwartą generację tego modelu. Najnowszy golf VI cabrio jest pojazdem czteroosobowym, który ma składany miękki dach. Dzięki specjalnemu elektrohydraulicznemu systemowi jego otwieranie bądź zamykanie trwa tylko 9,5 sekundy.

Nowy kabriolet VW

Jest to bodaj najszybciej działający system zamiany nadwozia z otwartego w zamknięte i odwrotnie. Golf cabrio powstał w oparciu o 3-drzwiowego hatchbacka. Z uwagi na to, że trzeba było wygospodarować dodatkową przestrzeń na złożony dach, ma inny kształt tyłu. Od hatchbacka odróżnia go także bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona rama przedniej szyby. W wyposażeniu seryjnym ta wersja golfa ma tylne światła typu LED. Są takie same, jak te w golfa GTI. Ponadto opcjonalnie samochód będzie mógł być wyposażony w przednie reflektory biksenonowe. Przed skutkami ewentualnego wywrócenia się auta do góry kołami podróżujących nim ludzi ma chronić automatycznie wysuwający się pałąk. W pakiecie standardowego wyposażenia dotyczącym bezpieczeństwa znajdują się również przednie poduszki chroniące głowę oraz klatkę piersiową, poduszka chroniąca kolana kierowcy i ESP. Paleta proponowanych do tego modelu silników składa się z sześciu jednostek z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 210 KM. Cztery silniki benzynowe (TSI) i jeden wysokoprężny (TDI) są montowane z pozwalającymi oszczędzać paliwo rozwiązaniami BlueMotion Technology. Są to m.in. rekuperacja, czyli odzysk energii podczas hamowania, i system Start-Stop.
Przykładem na to, jak efektywnie nowy volkswagen golf cabrio obchodzi się z paliwem, mogą być wartości spalania w wersji ze 105-konnym silnikiem Diesla 1,6 l TDI i BlueMotion Technology: zużywa on średnio zaledwie 4,4 l/100 km. Jednocześnie średnia emisja dwutlenku węgla wynosi 117 g/km. ; ; ; ;fot. (per_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany