Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

McDonald’s, największa na świecie sieć typu fast food wprowadza opakowania wielorazowego użytku. Rozwiązanie działa obecnie w jednym kraju

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
McDonald’s France ogłosił współpracę z Checkpoint Systems, dotyczącą zastosowania technologii RFID w nowych opakowaniach wielokrotnego użytku.
McDonald’s France ogłosił współpracę z Checkpoint Systems, dotyczącą zastosowania technologii RFID w nowych opakowaniach wielokrotnego użytku. Wojciech Matusik/ Polska Press
Francuska filia McDonald’s, w nowych opakowaniach wielokrotnego użytku będzie wykorzystywała technologię RFID. Projekt ten ma na celu ograniczenie ilości odpadów produkowanych przez restauracje McDonald’s. Nowatorskie etykiety zostały zastosowane we wszystkich rodzajach opakowań, od kubków i butelek, po pojemniki na frytki, umożliwiając ich monitorowanie i potencjalnie śledzenie za pośrednictwem zautomatyzowanej bazy danych.

Spis treści

McDonald’s eliminuje zbędne opakowania

McDonald’s France ogłosił współpracę z Checkpoint Systems, dotyczącą zastosowania technologii RFID w nowych opakowaniach wielokrotnego użytku, które będą używane przez największą na świecie sieć restauracji typu fast-food.

Jak poinformowano, współpraca ta jest wynikiem zobowiązania McDonald’s do wyeliminowania zbędnych opakowań i poprawy systemu recyklingu, jak również obowiązujących od stycznia 2023 roku nowych przepisów ukierunkowanych na walkę z odpadami celem ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych we Francji.

– Projekt ten ma na celu ograniczenie ilości odpadów produkowanych przez restauracje McDonald’s poprzez zwiększenie wglądu w czasie rzeczywistym w stany magazynowe opakowań wielorazowych, zapewnienie szybkiego i wydajnego zarządzania zapasami, optymalizację uzupełniania i zagwarantowanie długotrwałego zabezpieczenia użyteczności zasobów restauracji – podano w komunikacie.

Bezpieczne dla żywności rozwiązanie RFID odporne na wodę i wysokie temperatury

Na podstawie testów laboratoryjnych i konsultacji w zakresie produktów Checkpoint Systems opracował pierwsze na świecie bezpieczne dla żywności rozwiązanie RFID odporne na wodę i wysokie temperatury.

– Etykiety zostały zastosowane we wszystkich rodzajach opakowań, od kubków i butelek, po pojemniki na frytki, umożliwiając ich monitorowanie i potencjalnie śledzenie za pośrednictwem zautomatyzowanej bazy danych – wyjaśniono.

Ponadto baza danych dodatkowo ma zapewnić francuskiej sieci typu fast food pełny wgląd w czasie rzeczywistym w posiadane stany magazynowe – w tym dane dotyczące rodzajów i liczby opakowań – co ma pozwolić określić potrzeby uzupełniania z dokładnością 99 proc. Dzięki funkcji automatycznego śledzenia restauracje będą mogły precyzyjnie lokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu (np. opakowania przypadkowo wyrzucone do koszy na śmieci), ograniczając tym samym ubytki. Firma Checkpoint dostarczyła rozwiązania RFID już do ponad 1200 restauracji McDonald’s we Francji.

Co to jest technologia RFID?

RFID jest skrótem angielskiej nazwy Radio-Frequency Identification, co oznacza identyfikację za pomocą fal radiowych. Dzięki tej technologii możliwy jest odczyt i przesył danych, a także elektroniczne zasilenie chipów, które te dane przechowują.

W zależności od rodzaju znacznika (tagu RFID) i umieszczonego w nim chipu, zapis lub odczyt danych możliwy jest w odległościach od kilkudziesięciu centymetrów do nawet kilkunastu metrów. Budowa całego systemu pozwala na jednoczesny odczyt wielu różnych tagów, które znajdą się w zasięgu czytnika lub anteny RFID.

Technologię RFID stosuje się w wielu dziedzinach życia, między innymi w procesach przemysłowych, produkcji, logistyce, magazynowaniu, kontroli dostępu, czy również w handlu i zapewnianiu bezpieczeństwa. Wszystkiego o RFID dowiesz się z poniższego artykułu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: McDonald’s, największa na świecie sieć typu fast food wprowadza opakowania wielorazowego użytku. Rozwiązanie działa obecnie w jednym kraju - Strefa Biznesu

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany