MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Manufaktura wybuduje łącznik do powstającego obok podziemnego przystanku Łódź Polesie

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Budowa przyszłego przystanku Łódź Polesie
Budowa przyszłego przystanku Łódź Polesie PKP PLK
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować budowa. Inwestor nie chce ujawniać kwoty przed ostatecznym zatwierdzeniem projektu. Można jednak być pewnym, że w przypadku Manufaktury ta inwestycja szybko się zwróci.

Pod dachem z pociągu do Manufaktury

Łódzka Manufaktura nie zmarnuje okazji do pozyskania jeszcze większej liczby odwiedzających, jaka nadarza się w związku z budową obok tego centrum handlowego podziemnego przystanku kolejowego Łódź Polesie. Zamierza ona zainwestować w łącznik, który pozwoli na bezpośrednie połączenie podziemnego dworca z Manufakturą. Pasażerowie kolei będą mogli całą drogę dzielącą obydwa obiekty pokonać pod dachem, aby tzw. suchą nogą dostać się z pociągu do centrum handlowego. Projekt łącznika jest już gotowy i trwają ostatnie uzgodnienia budowlane.

– Jesteśmy na etapie finalizacji projektu i zatwierdzania go z odpowiednimi instytucjami, m.in. z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków – wyjaśnia rzeczniczka Manufaktury Monika Langner. – Łącznik będzie konstrukcją naziemną, która połączy stację PKP Polesie z budynkiem galerii handlowej Manufaktury. Wejście do budynku będzie przez pasaż przy supermarkecie Auchan. W łączniku powstanie dodatkowo miejsce na sklepy i lokale usługowe, łącznie ma to być ponad 200 m kw. powierzchni.

Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować budowa. Inwestor nie chce ujawniać kwoty przed ostatecznym zatwierdzeniem projektu. Można jednak być pewnym, że w przypadku Manufaktury ta inwestycja szybko się zwróci. Przybędzie dodatkowych klientów skuszonych szybkim i łatwym dojazdem bez konieczności usilnego poszukiwania miejsca parkingowego. Z kolei dodatkowe lokale handlowe i usługowe będą generować zyski, które w niedługim czasie pokryją wydatki na budowę łącznika.

Przystanek Łódź Polesie

Budowa przystanku kolejowego Łódź-Polesie jest najbardziej zaawansowaną obecnie ze wszystkich stacji na trasie podziemnego tunelu łączącego Koziny z Łodzią Fabryczną. Będzie on zlokalizowany u zbiegu ulic Ogrodowej i Karskiego. Większa tarcza Katarzyna, która drąży tunel w stronę stacji Łódź-Fabryczna przeszła już przez budowany obiekt. Obecnie prowadzone są prace przy budowie płyty dennej. W przyszłości na przystanku perony znajdą się na najgłębszym poziomie -3. Na wyższych poziomach będą m.in. sklepy. Łódź-Polesie to jeden z trzech przystanków na trasie tunelu obok Kozin (w pobliżu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej) i Śródmieścia (obok skrzyżowania ulic Zielonej, Zachodniej i al. Kościuszki).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany