Testując ten samochód zastanawialiśmy się nad tym czym jest luksus? Za co się płaci ponad pół miliona złotych? Czy jazda jest taka sama, jak autem dziesięć razy tańszym? Największy i najbardziej luksusowy z lexusów ma trochę staroświecką sylwetkę. Ta klasyczna limuzyna z górnej półki nie ma w sobie nic z tak ostatnio modnych stylistycznych udziwnień. Może dlatego jest to wóz dla tych, którzy lubią w wyglądzie elegancką ponadczasowość.
W kabinie jakość materiałów i wykończenia pierwsza klasa. Także czytelność wskaźników wzorowa. Ale już ilość i lokalizacja wszystkich przycisków może wywołać zawrót głowy. Konkurenci już dawno skumulowali to w jednam miejscu. Na obronę twórców LS 460 może służyć tylko to, że po dłuższym obcowaniu z tym samochodem można się przyzwyczaić do tego co się którym guzikiem obsługuje i gdzie on jest.
Mocarny silnik sprawia, że LS mimo 2 ton wagi rusza się niczym zwinna tancerka. Reaguje na najdrobniejsze przyciśnięcie pedału gazu. Jest cichy i bardzo elastyczny. Świetnie pracuje 8-biegowy automat. Jadąc przeciętną prędkością podróżną 110 - 130 km/h spalimy ok. 12 l/100 km. Podróżując wyjątkowo spokojnie udało się nam uzyskać średnią na poziomie 8,5 l/100 km.
Auto świetnie się prowadzi nie tylko na autostradzie, ale także w wolnym ruchu w mieście. Kierowanie nim to wielka frajda, podobnie, jak zajmowanie tylnych foteli w roli pasażera. LS 460 z napędem na wszystkie koła (AWD) to wóz luksusowy w każdym calu, a przy tym dynamiczny i szybki. To auto nie jedzie, ale płynie. Znakomicie wyciszony jest pełen urządzeń, które mają ułatwić i uprzyjemnić jazdę. Są to nie tylko doskonały sprzęt audio, ale także elektrycznie regulowana kierownica, podgrzewanie i chłodzenie foteli, trzy stopnie sztywności zawieszenia i wiele innych. Nie wolno go zestawiać z modelami za 50 a nawet 100 tysięcy złotych. To jednak trochę inny świat.
Dane techniczne
Silnik, benzynowy, 8-cylindrowy
Pojemność - 4608 cm sześc.
Moc maksymalna - 367 KM (przy 6400 obr./min)
Maksymalny moment obrotowy - 469 Nm (przy 4100 obr./min)
Emisja CO2 - 274 g/km
Prędkość maksymalna - 250 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h - 6,3 s
Wymiary dł./szer. /wys. - 5,06/1,87/1,47 m
Rozstaw osi - 2,97 m
Pojemność bagażnika - 505 l
Cena - od 526.700 zł
fot. Ryszard M. Perczak
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?