Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolej zleciła analizę, jak przyciągnąć najemców na Dworzec Fabryczny. Sześć lat po otwarciu Fabryczny nadal zieje pustką

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Na Dworcu Fabrycznym nadal puste stoi 16 lokali przeznaczonych na handel, usługi lub gastronomię.
Na Dworcu Fabrycznym nadal puste stoi 16 lokali przeznaczonych na handel, usługi lub gastronomię. Jacek Zemła
Pomimo wielu podejść do znalezienia osób czy firm zainteresowanych prowadzeniem biznesu na Fabrycznym, najemcy się nie pojawili. Kolej podejmuje jednak jeszcze jedną próbę zmiany tego stanu rzeczy, tym razem przy pomocy zewnętrznej firmy.

Fabryczny nadal pusty!

Minęło już ponad 6 lat od otwarcia nowo wybudowanego, podziemnego dworca Łódź Fabryczna, jednak wciąż nie udało się wynająć zdecydowanej większości z istniejących tam lokali użytkowych, przeznaczonych do celów handlowych, usługowych czy gastronomicznych. 16 z nich stoi pustych. Pomimo wielu podejść do znalezienia osób czy firm zainteresowanych prowadzeniem biznesu na Fabrycznym, najemcy się nie pojawili. Kolej podejmuje jednak jeszcze jedną próbę zmiany tego stanu rzeczy, tym razem przy pomocy zewnętrznej firmy.

- W celu zintensyfikowania działań mających na celu szerszą promocję dworca Łódź Fabryczna, w październiku 2022 r. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zleciła podmiotowi zewnętrznemu opracowanie analizy określającej sposoby zagospodarowania powierzchni komercyjnej na dworcu Łódź Fabryczna oraz metody jej wdrożenia w celu pozyskania inwestorów lub najemców - informuje Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. - W oparciu o powyższą analizę, którą spółka PKP PLK odebrała pod koniec listopada 2022 r., przygotowywana jest obecnie koncepcja promocji wolnych powierzchni komercyjnych na dworcu Łódź Fabryczna.

Dominują pociągi lokalne

Zadanie to może być jednak trudne. Dworzec Fabryczny obsługuje obecnie, po zakończeniu modernizacji peronów i układu torowego Łodzi Kaliskiej niewiele pociągów. Nawet tradycyjnie odchodzące stąd składy do Warszawy obecnie w wielu przypadkach są pociągami przelotowymi i kursują w relacjach Wrocław lub Poznań - Warszawa. Nie wjeżdżają na ślepy dworzec Fabryczny, ale zatrzymują się na Chojnach, Widzewie czy Łodzi Kaliskiej. Na Fabrycznym dominują pociągi lokalne - do Skierniewic, Koluszek czy Tomaszowa. Pasażerów jest niewielu, nawet tzw. wyspy, czyli urządzone w hallu kawiarenki z fotelami świecą pustkami. Kto w tej sytuacji zdecyduje się na otwarcie tutaj sklepu czy lokalu gastronomicznego?

Jest jeszcze jedna przeszkoda. W opinii osób z branży handlowej, budynek dworca Łódź Fabryczna nie spełnia wymagań umożliwiających usytuowanie w nim sklepów czy minimarketów ze względu na oddalone przestrzenie magazynowe oraz brak możliwości płynnego realizowania dostaw towaru. - Było kilka podmiotów, które rozważały otwarcie punktów handlowych czy usługowych na dworcu, ale po zapoznaniu się z warunkami technicznymi, zainteresowani decydowali się na otwarcie sklepów poza jego terenem - informuje Andrzej Bittel.

Punkt informacyjny działa

Na Dworcu Łódź Fabryczna otwarto natomiast punkt informacyjny dla osób zainteresowanych budową tunelu średnicowego i związanymi z tym problemami dla mieszkańców Łodzi. Można się tu dowiedzieć szczegółów o postępie prac maszyn drążących tunele, o dokładnej ich lokalizacji oraz o budynkach zagrożonych ewentualną rozbiórką. Jest także dostępna pełna informacja na temat procedury wykwaterowywania na czas drążenia tunelu pod budynkami ich lokatorów do hoteli.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany