Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest konkretny termin, kiedy mają zostać zbudowane bezkolizyjne przejazdy przez tory na Hetmańskiej i Malowniczej

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Przejazd przy ul. Malowniczej to zmora kierowców. Częściej jest on zamknięty, niż otwarty, a na przejazd trzeba nieraz czekać kilkanaście minut.
Przejazd przy ul. Malowniczej to zmora kierowców. Częściej jest on zamknięty, niż otwarty, a na przejazd trzeba nieraz czekać kilkanaście minut. UMŁ
Nowy wiadukt powstać ma w przedłużeniu ul. Hetmańskiej, która to ulica zostanie rozbudowana w kierunku Mileszek. Za przejazdem zostanie poprowadzona w śladzie obecnej ul. Frezjowej, którą będzie można dojechać do ul. Pomorskiej i dalej do centrum lub w kierunku Nowosolnej. Z kolei w przypadku ul. Malowniczej wiadukt (lub przejazd pod torami) pojawi się w miejscu obecnie istniejącego przejazdu ze szlabanami.

Mieszkańców Janowa i Olechowa oraz wschodnich dzielnic Łodzi prześladują od kilku lat koszmary związane z przejeżdżaniem przez tory linii kolejowej Łódź Fabryczna - Koluszki. Od czasu zlikwidowania przejazdu przy ul. Widzewskiej na odcinku ok. 7 km pozostały tylko trzy możliwości pokonania torowiska - ulicą Niciarnianą, Transmisyjną lub Malowniczą. Tylko pierwszy z przejazdów jest bezkolizyjny, pozostałe to po prostu przejazdy w poziomie szyn zabezpieczone zaporami. Niestety wszystkie są zakorkowane, a te ze szlabanami wymagają od kierowców nie lada cierpliwości. Pociągi przejeżdżają tu co kilka minut, a szlabany dłużej są zamknięte niż otwarte. Kierowcy stoją pod zaporami nawet po pół godziny, w korkach tkwią autobusy MPK. To ma się zmienić w ciągu trzech najbliższych lat.

Miasto chce starować w konkursie na pieniądze

Problemy ze sprawnym pokonywaniem linii kolejowej ma rozwiązać oczekiwana przez łodzian i obiecywana przez miasto od lat budowa dwóch wiaduktów nad torami. Mówi się o nich od dawna, jednak dotąd niewiele się w tej sprawie działo. Teraz jest wola, aby sprawę przejazdu przez tory ostatecznie rozwiązać. Miasto szuka wykonawcy, który zaprojektuje nowe, bezkolizyjne przejazdy nad torami kolejowymi i przygotuje dokumenty umożliwiające staranie się o dotację na inwestycję. W ramach ogłoszonego przetargu opracowana ma być koncepcja projektowa i program funkcjonalno-użytkowy. To niezbędne dokumenty, które przyspieszą realizację, aby w połowie roku, kiedy planowane jest ogłoszenie konkursu przez PKP, miasto mogło złożyć wniosek o dofinansowanie inwestycji. Jeśli Łódź otrzyma oczekiwane wsparcie, ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie przejazdów mogłoby nastąpić nawet pod koniec przyszłego roku, a sama budowa wiaduktów przypadłaby na lata 2025-2026. Realnie patrząc

Będzie dojazd do Mileszek i Wiączynia

Nowy wiadukt powstać ma w przedłużeniu ul. Hetmańskiej, która to ulica zostanie rozbudowana w kierunku Mileszek. Za przejazdem zostanie poprowadzona w śladzie obecnej ul. Frezjowej, którą będzie można dojechać do ul. Pomorskiej i dalej do centrum lub w kierunku Nowosolnej. Z kolei w przypadku ul. Malowniczej wiadukt (lub przejazd pod torami) pojawi się w miejscu obecnie istniejącego przejazdu ze szlabanami, będzie więc dogodny dojazd do Wiączynia i Sąsieczna. Skończą się poranne korki i stanie przez szlabanem po kilkanaście minut, a mieszkańcy Olechowa, Janowa czy Andrzejowa nie będą już odcięci od świata kolejowym torowiskiem.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany