„Spółka dbając o bezpieczeństwo klientów i swoich pracowników stosuje się do wszystkich rygorów sanitarnych, które mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa, a nawet wprowadza dodatkowe rozwiązania w tym zakresie.” – głosi komunikat Poczty Polskiej.
Listonosze oraz pracownicy obsługi klienta na bieżąco otrzymują maseczki, jednorazowe rękawiczki lub środki do dezynfekcji. W 5800 placówkach zainstalowano przesłony, które oddzielają klientów od obsługi. Dodatkowo Spółka apeluje do klientów, by zakrywali nos i usta oraz zachowywali co najmniej 1,5 metra dystansu od innych klientów oraz od pracowników obsługi. Należy pamiętać, by te zasady stosować zarówno w pocztowych placówkach, jak też odbierając przesyłkę od kuriera lub listonosza.
– Zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa sanitarnego jest obecnie priorytetem dla Poczty Polskiej. Oprócz dostosowywania się do wszelkich zmian prawnych wprowadziliśmy wiele dodatkowych procedur, które mają na celu zmniejszenie ryzyka zakażenia koronawirusem, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości świadczenia usług. Bezpieczeństwo klientów i pracowników jest najważniejsze i jeśli zachodzi taka potrzeba nie wahamy się, aby zamykać tymczasowo placówkę i obsługiwać w niej klientów dopiero po przeprowadzonej dezynfekcji – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Poczta Polska wprowadziła także szereg zmian, które mają na celu ograniczenie bezpośredniego kontaktu podczas doręczania przesyłek pocztowych:
Polecony do skrzynki - w związku ze zmianą zapisów w prawie pocztowym, Poczta Polska wprowadziła bezpieczne bezdotykowe procedury doręczania listów poleconych. Od kwietnia listy polecone mogą być doręczane do skrzynki pocztowej adresata. Wprowadzone zmiany nie dotyczą przesyłek wysłanych przez sądy, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego, a także wysyłanych do tych instytucji.
PIN wystarczy do obioru przesyłki - klienci mogą odbierać paczki doręczane przez kuriera przy użyciu kodu PIN otrzymanego w wiadomości SMS lub email. Aby skorzystać z tej usługi wystarczy, że nadawca przekaże numer telefonu lub adres e-mail adresata, a Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki – na wskazany kanał kontaktu – przekaże 6 cyfrowy kod. Przy odbiorze przesyłki wystarczy, że klient poda prawidłowy PIN, a kurier pozostawi przesyłkę odbiorcy. Z jednorazowego kodu odbioru można skorzystać w usługach: Pocztex, Paczka + oraz Paczka pocztowa.
Dodatkowo z powodu pandemii wprowadzono stałe zmiany pracowników, tak by w razie choroby zapewnić ciągłość świadczonych usług. W sortowniach i wszystkich innych miejscach, gdzie na jednej zmianie pracuje dużo osób codziennie mierzona jest temperatura pracowników. Dodatkowo, choć nie jest wymagane, przeprowadzono dotychczas 315 dezynfekcji pomieszczeń w sortowniach. Takie ponadnormatywne dezynfekcje będą nadal kontynuowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracującym w nich osobom.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"