reklama

Dworzec na Chojnach po dziewięciu latach będzie znów czynny (wideo)

GBZaktualizowano 
Elewacja budynku dworca będzie odnawiana dopiero na wiosną. Przed zimą zostaną przeprowadzone tylko najpilniejsze naprawy.
Elewacja budynku dworca będzie odnawiana dopiero na wiosną. Przed zimą zostaną przeprowadzone tylko najpilniejsze naprawy. Jarosław Ziarek
Trwają prace na zamkniętym w 2002 roku dworcu Łódź Chojny. W ostatnich dniach wykarczowano porastające perony krzaki, wyburzono stare budynki, które niegdyś służyły jako toalety, zerwano także szyny i podkłady z jednego z torów.

Elewacja budynku dworca będzie odnawiana dopiero na wiosną. Przed zimą zostaną przeprowadzone tylko najpilniejsze naprawy.

- Dworzec będzie pełnił funkcję przystanku kolejowego - mówi dyrektor Grzegorz Mita z biura nieruchomości PKP centrum. - Planujemy wyposażyć budynek w sanitariaty dla podróżnych i jedną kasę. Zabezpieczymy też przed zimą dach.

Elewacja budynku (wygląda fatalnie głównie przez pomazane sprayem ściany), zostanie odnowiona dopiero wiosną. Przebudowane będą też perony, a na dniach znów zaświecić mają latarnie. Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie dworzec, zacznie funkcjonować.

- Nastąpi to nie wcześniej niż przed zamknięciem Łodzi Fabrycznej, ale na ostateczny termin wpływ będzie mieć organizacja ruchu kolejowego - mówi dyrektor.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
dd

Jeżdżę codziennie pociągiem na Fabryczną. Z Justynowa trwa to 21-23 minuty (dla porównania PKS robi to rano w ciągu około 50 minut, co powodowało, że często spóźniałam się do pracy). Kiedyś jeździłam na Chojny tą samą trasą i zanim pociąg dojechał do Chojen mijało strasznie dużo czasu. Kaliski jest jeszcze dalej.Nie opłaca mi się jechać na Kaliski, jeśli pracuję w centrum Łodzi albo blisko centrum, bo w tym czasie, zanim pociąg dojedzie na Kaliski, tramwajem już dojeżdżam do pracy. Więc jeśli ktoś mówi, że Kaliski powinien być centrum komunikacyjnym dla pociągów, to albo pracuje na Retkini albo ma rano dużo czasu.Natomiast uważam, że bilet kolejowy miesięczny na PKP do Widzewa powinien obejmować również dodatkowo proponowany dojazd do najbliższego tramwaju, bo rzeczywiście z Widzewa jest daleko i nie każdy ma siłę i czas iść do przystanku tramwajowego. Myślę też, że powinno się bardziej zainwestować w tramwaje, a nie autobusy z Widzewa, ponieważ autobusy STOJĄ W KORKACH!

M
Michał

Dlaczego wszyscy tak są takimi malkątentami zrobią i będzie OK.

E
Einfall

Będzie około 20 składów na dobę

a
adsenior

Do Einfall, wszak i teraz są takie pociągi, ale 1. ile ich jest, 2. są to przelotowe dalekobieżne! Koleiny raz moloch, z mentalnością pracowników z czasów PRL-u udowadnia nam, że NOS JEST DLA TABAKIERY!!!

E
Einfall

Część (znaczna) pociągów do Warszawy będzie startowała z Kaliskiego, wystarczy sprawdzić rozkład online po 16 października.

a
adsenior

Szanowni Państwo, "zagdakali nas" zamiast na czas remontu główną stacją zrobić Kaliską /prostszy dojazd Teofilowa i Polesia/ dla swojej wygody zrobili Widzew. Tak to wygląda, ma ktoś inne zdanie, oczywiście, ma prawo, ale proszę o przemyślenie!

d
do adsenior

Niby racja ale pociąg z Kaliskiej do Andrzejowa jedzie tyle samo co tramwaj linii 10 z krańcówki do krańcówki choc pewnie w mniej komfortowych warunkach. Zreszta z Retkini dojechac do Fabrycznej tez nie było łatwo i za szybko.

a
adsenior

do adsenior. Szanowny Panie, każdy możne mieć swoja opinię. Ale chyba pociągi są dla pasażerów, nie na odwrót. Niech się Pan zastanowi, pasażerowie, z ogromnej Retkini "przez całe miasto" na Widzew. Następna sprawa, do Andrzejowa z Kaliskiej można jechać przez Olechów, omijając miasto, jak również przez Widzew.

d
do adsenior

Widzew ma przejąć obowiązki Fabrycznej bo ta ostatnia w głównej mierze obsługuje ruch w kierunku wschodnim (Warszawa, Skierniewice, Koluszki). Bez sensu zeby pociagi tłukły sie z Kaliskiej przez całe miasto po co prawda teraz remontowanym odcinku ale mimo to odcinku w kiepskim stanie technicznym. Tak mi sie przynajmniej wydaje.

a
adsenior

Ogromne osiedle, które powstało na Chojnach, w/g współczesnych decydentów, nie potrzebuje dworca, to tylko władze przedwojenne, uważały, ze nawet niewielka gmina - Chojny /przed wojną Łódź kończyła się po północnej stronie dworca Chojny/, że należy tam utworzyć i funkcjonować dworzec PKP. Dziwne również, czemu to Widzew a nie Chojny lub Kaliska mają przejąć, w głównej mierze, obowiązki remontowanej Fabrycznej?

T
Tata

Baardzo pozytywne zmiany!Najpierw pozwolić na dewastację,by potem odbudować za ciężką kasę.Przykłady można mnożyć w nieskończoność w całej Polsce.

k
kolejorz
Rozbudowuje się infastrukturę kolejową w Polsce. 70 dworców kolejowych obecnie remontuje się za blisko 980 mln zł. Remontuje się także tory kolejowe- dzis ok. 1730km znajduje się w przebudowie.Pozytywne zmiany;)
Dodaj ogłoszenie