Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność

ei24
Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność
Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność ei24
Motocykl Cagiva Raptor 650 produkowany przez Aguste, jest połączeniem włoskiego designu z japońskim silnikiem. Okazuje się być fajną alternatywą dla przerażonych usterkowością włoskich maszyn motocyklistów.

Motocykl Cagiva Raptor 650 produkowany przez Aguste, ; jest połączeniem włoskiego designu z japońskim silnikiem. Okazuje się być fajną alternatywą dla przerażonych usterkowością włoskich maszyn motocyklistów.

Kratownicowa rama, spawana z rur stalowych, wygląda ekstra, przypominając nieco Monstera (wszakże ten sam gentleman projektował oba motocykle), to klasyka! Nie błyszczy, ale ; przykuwa wzrok matową szarością i oryginalnymi liniami. Wzrok przykuwają też efektowne detale. Hamulce w stalowym oplocie, czy trójkątny obrotomierz, niestety wyświetlacz nie jest zbyt czytelny i co ważniejsze zawiera mało informacji (przebieg całkowity i dwa przebiegi dzienne). Brakuje szczególnie informacji o ilości pozostałego paliwa (jest tylko kontrolka rezerwy). Za to pazurki na wsporniku podnóżków pasażera to fajny bajer.

Cagiva wymusza na prowadzącym dość sportową sylwetkę, ale na dłuższą metę taka pozycja daje ostro w kość nadgarstkom. Wysoko zamontowane podnóżki wymagają mocnego ugięcia kolan, ale są też gwarancją, że zbyt szybko nie przytrze się nimi o asfalt. Silnik 650 jest klasą samą dla siebie. V -ka przejęta od Suzuki SV została delikatnie zmodyfikowana. Zmierzone 78 KM to całkiem wystarczająca ilość mocy.

Przebieg charakterystyki silnika nie jest może idealny, ale od około 4000 obr/ /min mamy do dyspozycji ponad 50 Nm. Jednostka chętnie wkręca się na obroty i dość liniowo pracuje już od najniższych obrotów, a do tego wszystkiego z wydechu wydobywa się przyjemny i charakterystyczny "bulgot". Silnik dynamicznie reaguje na gaz w całym zakresie obrotów.
Pomimo japońskiego serducha jest to na wskroś włoska maszyna. Testowany egzemplarz pochodzi z 2001 roku i ma przejechane około 36 tys. km, jednak oprócz typowych czynności serwisowych nie wymagał żadnych dodatkowych napraw.

Silnik ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; V2
Pojemność ; ; ; ; ; 645 ccm
Moc ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; 73.75 KM (53.8 kW) przy 9000 RPM
Moment obr. ; ; ; ; ; 63.50 Nm (6.5 kgf-m or 46.8 ft.lbs) przy 7000 RPM
Skrzynia biegów ; 6-biegowa** Rozstaw osi ; ; ; ; ; 1,438 mm Wys. siedzenia ; ; ; 775 mm Osiąg (v max)** ; ; ; 210.0 km/h (124.3 mph)

fot. matsu

Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność

Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność

Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność

Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność

Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność

Cagiva Raptor 650: Włoski styl i japońska solidność

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany