Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW 5GT 3,0 l 245 KM : Kilka aut w jednym

ei24
BMW 5GT 3,0 l 245 KM : Kilka aut w jednym
BMW 5GT 3,0 l 245 KM : Kilka aut w jednym ei24
Model 5GT (Gran Turismo) to jeszcze gorąca nowość marki BMW. Auto nie ma poprzednika w gamie modeli tej marki. O takich samochodach mówi się, że to wóz środka. Sylwetka nowej "piątki" jest połączeniem cech coupe, limuzyny i kombi. Nie brak w niej również cech samochodu sportowego.

Model 5GT (Gran Turismo) to jeszcze gorąca nowość marki BMW. Auto nie ma poprzednika w gamie modeli tej marki. O takich samochodach mówi się, że to wóz środka. Sylwetka nowej "piątki" jest połączeniem cech coupe, limuzyny i kombi. Nie brak w niej również cech samochodu sportowego (okna bez ramek). Jednocześnie jest na tyle masywna i wysoko zawieszona, że można ją posądzić o charakter SUV-a.

W kabinie już mniej oryginalności. Jak w każdym BMW elegancko i funkcjonalnie. Kierowca i pasażerowie mają wygodne, indywidualne fotele. Dużo przestrzeni. Do bagażnika można się dostać przez wąsko uchylaną klapę (jak w sedanie) bądź dającą się unosić tylną szybę z klapą (jak w hatchbacku).

3-litrowy turbodiesel zapewnia tej "piątce" sporo energii. Nie ma kłopotów z przyspieszaniem. Nawet zdecydowane przyciśnięcie pedału gazu nie spotyka się choćby z chwilową ociężałością. Jednocześnie pozwala na leniwe pełzanie w ruchu miejskim. Średnie zużycie paliwa podczas naszego testu wyniosło 10,4 l/100 km. W notatkach prowadzonych w czasie jazd testowych znajdujemy same dobre określenia dotyczące prowadzenia się tego samochodu oraz pracy skrzyni biegów. To samo dotyczy na pozór skomplikowanego systemu obsługi instrumentów ulokowanych na konsoli centralnej.

BMW 5GT wyznacza nowy kierunek. Nie daje się jednoznacznie sklasyfikować, gdyż oferuje cechy różnych aut. Wszystko ubrane w wysoką jakość wykończenia, godną marki z Monachium. Aby ten wóz polubić trzeba się nim przejechać. Dopiero bliższe poznanie pozwoli poznać jego prawdziwą, mającą wiele twarzy naturę. Jednocześnie wystarczy spojrzeć na ceny wersji podstawowej i testowanej aby się zorientować, w co można ten model doposażyć.
Tekst i fot. Ryszard M. Perczak

Dane techniczne:
Silnik - 6-cylindrowy, turbodiesel
Pojemność - 2993 cm sześc.
Moc maksymalna - 245 KM (przy 4000 obr./min)
Maksymalny moment obrotowy - 540 Nm (w zakresie 1750 - 3000 obr./min)
Emisja CO2 - 173 g/km
Prędkość maksymalna - 240 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h - 6,9 s
Wymiary dł./szer./wys. - 5,00/1,90/1,56 m
Rozstaw osi - 3,07 m
Pojemność bagażnika - 440 l
Cena - od 263.000 zł
Cena wersji testowanej - 385.944 zł.

BMW 5GT 3,0 l 245 KM : Kilka aut w jednym

BMW 5GT 3,0 l 245 KM : Kilka aut w jednym

BMW 5GT 3,0 l 245 KM : Kilka aut w jednym

BMW 5GT 3,0 l 245 KM : Kilka aut w jednym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany