17 km tras dla rowerzystów

(MSM)
W tym roku sieć ścieżek rowerowych w Łodzi nie wydłuży się ani o metr!
W tym roku sieć ścieżek rowerowych w Łodzi nie wydłuży się ani o metr! Paweł Łacheta
Do końca kwietnia ma zostać wytyczonych 8 km pasów ruchu dla rowerów na 15 odcinkach ulic, m.in. ul. Piotrkowskiej (od Mickiewicza do Żwirki), Kilińskiego (od Wigury do Tylnej), Limanowskiego (od Zachodniej do Włókniarzy). W dwóch przypadkach (ul. Kamińskiego od Pomorskiej do Kołłątaja i ul. POW od Narutowicza do Jaracza) będą to tzw. kontrpasy (pas dla rowerzystów do jazdy pod prąd na drodze jednokierunkowej).

Również do końca kwietnia mają być rozstrzygnięte zamówienia na wykonanie trzech dróg rowerowych: Aleksandrowska - Limanowskiego - Wielkopolska, Piłsudskiego - Rokicińska oraz na ul. Pabianickiej. Na tych trasach ekipy budowlane mają rozpocząć prace już pod koniec maja. Łączna długość tych ścieżek to 9 km. Zarząd Dróg i Transportu musi również do końca stycznia ogłosić przetargi na projekty 43 dróg rowerowych, m.in. od ul. Łąkowej do ul. Żeromskiego, od ul. Legionów do Konstantynowskiej, następnie od al. Włókniarzy do al. Unii Lubelskiej czy na fragmentach ul. Julianowskiej.

W tym roku powstanie łącznie 17 kilometrów dróg dla rowerów.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
riko

17 km. ? no jak sie pasy na chodniku namaluje, to bedzie 17 km . he he

Z
Zając

Rower to nie tylko pedał i śmigać ile się do - po chodnikach a piesi niech fruwają bo ja jadę i wszystko mi wolno - a jak się nie da to pobić i skopać pieszego - bo on jest silny.

z
zac

"kontrpasy" z pewnością zminimalizują ruch kolizyjny: Kierowców, rowerzystów i pieszych. Oczywiście kosztem tych pierwszych. Współczuję optymizmu. Rowerkiem po parkach śmigać.

R
RowerowaLodz.pl

A na naszym wortalu szczegóły

D
Danyeru

I dobrze to czytać.
ZDiT powinien wiedzieć, że poważne inwestycje to nie tylko w drogowe potwory typu autostrada Górna, czy S14, ale właśnie budowa spójnej infrastruktury rowerowej zapewniającej bezpieczeństwo i wygodę dla każdego uczestnika ruchu, poprzez minimalizowanie ruchu kolizyjnego: Kierowców, rowerzystów i pieszych. :-)

Dodaj ogłoszenie