Przystanek Łódź Polesie to jeden z trzech przystanków, które powstają na trasie podziemnej linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej do stacji Łódź Żabieniec i Kaliska. Można spodziewać się, że korzystać z niego będzie bardzo duża liczba pasażerów, bo został on zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie Manufaktury, która przyciąga wiele osób z całego regionu łódzkiego. Dojazd tutaj szybkim pociągiem przez podziemny tunel powinien być atrakcyjny, bo wysiadać będzie się dosłownie obok wejścia do centrum handlowo - rozrywkowego, a wiadomo że znalezienie obok Manufaktury wolnego miejsca parkingowego bywa trudne.
Do Manufaktury blisko z każdej dzielnicy
Przystanek Łódź Polesie będzie jednym z trzech przystanków na podziemnej trasie obok przystanku Łódź Śródmieście u zbiegu ulic Zachodniej i Zielonej oraz przystanku Łódź Koziny w rejonie ulic Drewnowskiej, Kasprzaka i alei Włókniarzy. Budowany jest przy zbiegu ulic Ogrodowej i Karskiego. Przystanek będzie miał trzy podziemne kondygnacje. Poziom -1 będzie służył komunikacji - będą tu schody ruchome i windy, będzie też kilka punktów handlowych i usługowych. Na poziomie -2 ma się mieścić zaplecze techniczne dworca. Na najgłębszym poziomie, oznaczonym jako -3 i leżącym około 24 m poniżej ulicy będą zlokalizowane perony. Według wstępnych zapewnień Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pociągi przez centrum Łodzi maja kursować w godzinach szczytu nawet co 5 minut, a tunelem będą kierowane składy ze wszystkich okołołódzkich miejscowości. Oznacza to, że np. dojazd pociągiem do Manufaktury z Widzewa, Retkini, Teofilowa czy Chojen nie zajmie więcej jak 10 minut. Z Pabianic czy Zgierza dojedzie się tu w kwadrans, a z odleglejszych miejscowości jak Sieradz, Łowicz czy Kutno - w nie więcej niż godzinę. Dogodny i szybki wyjazd z podziemnych peronów na powierzchnię zapewnią windy i schody ruchome.
Kiedy pociągi pojadą tunelem?
Tunel średnicowy, w ramach którego powstają trzy podziemne przystanki kolejowe to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska), jak i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec). Prace budowlane są obecnie na etapie końca betonowania ścian i stropów, teraz zacznie się wyposażanie przyszłego podziemnego dworca w instalacje, systemy wentylacyjne, windy oraz systemy urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Według zapewnień inwestora, którym są PKP Polskie Linie Kolejowe, tunel zostanie udostępniony dla ruchu pasażerskiego od nowego rozkładu jazdy 2024/2025, czyli w grudniu 2024 roku. Czy tego terminu uda się dotrzymać czas pokaże, bo przed budowniczymi jeszcze wiele wyzwań oraz drążenie tunelu na najtrudniejszym odcinku - pod ścisłym centrum miasta.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Były ukochany Maryli nieźle się urządził! Jasiński mieszka lepiej niż ona! | ZDJĘCIA
- Prywatne nagranie Sary James wyciska łzy z oczu. Oddała hołd ukochanej babci
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób