Zobacz jak będą wyglądały nowe przystanki kolejowe w centrum Łodzi! Wizualizacje przystanków nad tunelem
Budowa tunelu pod Łodzią wkrótce się rozpocznie. Na miejscu są już maszyny borujące TBM o przekroju kołowym. Na odcinku ul. Odolanowska – Łódź Fabryczna drążony tunel będzie miał średnicę 12,7 m, zaś na odcinakach od ul. Stolarskiej do linii kolejowej nr 15 będą drążone tunele o średnicy 8,5 m. Drążenie tunelu i montaż obudowy są zmechanizowane. Dzięki tej metodzie ograniczona zostanie ingerencja w „żywą” tkankę miejską i zminimalizowane kolizje z miejską infrastrukturą (sieci energetyczne, ciepłownicze, gazowe, wodne itp.). W najgłębszym miejscu tunel będzie przebiegał 25 metrów pod powierzchnią gruntu, a tempo jego drążenia to ok. 10 metrów dziennie.
Tunel pod miastem będzie miał długość ok. 7,5 km. Złożą się na niego:
1. Dwutorowy tunel o długości ok. 3 km od stacji Łódź Fabryczna, przez przystanki Łódź Śródmieście i Łódź Polesie do rejonu ulicy Odolanowskiej.
2. Cztery tunele jednotorowe o łącznej długości ok. 4,5 km, od komory rozjazdowej przy ulicy Włókniarzy do linii kolejowej nr 15 w kierunku Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska.