MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na trasie W-Z. Otworzą Kościuszki i Wólczańską, a zamkną Sienkiewicza

(izj)
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi
Wraz z początkiem czerwca szykują się spore zmiany w organizacji ruchu w związku z pracami prowadzonymi na budowie trasy W-Z. Największe zmiany dotyczą al. Kościuszki i ul. Wólczańskiej, którymi będzie można przejechać ponownie przez al. Mickiewicza. Zamknięty dla ruchu zostanie z kolei przejazd przez ul. Sienkiewicza, którą kierowcy mają obecnie możliwość „przecięcia” trasy W-Z.

WIĘKSZA MAPA DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU

Al. Kościuszki i ul. Wólczańska zostaną otwarte dla ruchu w pierwszych dniach czerwca.
- Przejazd al. Kościuszki przez al. Mickiewicza będzie możliwy z południa na północ, czyli od strony ul. Żwirki w kierunku Manufaktury - mówi Katarzyna Mikołajec, p.o. zastępca dyrektora ds. inwestycji i remontów w Zarządzie Dróg i Transportu w Łodzi. - Do dyspozycji kierowców będą dwa pasy ruchu poprowadzone po lekkim łuku w stosunku do obecnego skrzyżowania. Przejazd przez ul. Wólczańską będzie z kolei możliwy z północy na południe. Także i w tym przypadku będą dwa pasy. Z jednego z nich będzie można skręcić również w prawo. Skręt w lewo, w al. Mickiewicza nie będzie możliwy.
W drugiej połowie czerwca zamknięty dla ruchu zostanie przejazd ul. Sienkiewicza przez al. Piłsudskiego. Ul. Sienkiewicza będzie można nadal jeździć w obu kierunkach, zarówno od strony ul. Narutowicza, jak i od strony Galerii Łódzkiej, ale w obu przypadkach ruch będzie kończył się na al. Piłsudskiego.
Od 28 czerwca, na dwa miesiące, zamknięta dla ruchu zostanie z kolei ul. Żwirki, na odcinku od ul. Piotrkowskiej do al. Kościuszki. W tym czasie będzie przebudowywany m.in. układ torowy na skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej i ul. Żwirki. Po zakończeniu budowy trasy W-Z tramwaje jadące od strony katedry nie będą już skręcać w lewo, w ul. Żwirki, tylko będą jechać prosto do centrum przesiadkowego przed Centralem.
- Podczas wakacji zmieni się kursowanie tramwajów jeżdżących po obecnej trasie ŁTR (linie 2, 3, 6, 7, 11, 16 i 16A) - mówi Wojciech Kubik, rzecznik prasowy łódzkiego ZDiT. - Ta jadące z północy będą kończyć trasę na al. Kościuszki, przy ul. Żwirki, a te od południa u zbiegu ul. Piotrkowskiej i ul. Żwirki. W obu przypadkach będą to specjalne tramwaje dwukierunkowe, w których motorniczowie będą, po dojechaniu do celu, wysiadać i przesiadać się na drugą stronę. Ci pasażerowie, którzy będą chcieli przejechać tramwajami przez miasto z północy na południe lub odwrotnie, będą musieli przejść pieszo przez odcinek ul. Żwirki.
W najbliższych tygodniach powinny ruszyć także prace przy budowie drugiego odcinka trasy W-Z, od ul. Kilińskiego do Olechowa, czyli 10,5 km trasy (w tym 4,5 km całkowicie nowej). ZDiT wybrał w ostatnich dniach wykonawcę na niego. Jest to firma Mosty Infrastruktura, powiązana z Mostami-Łódź, które realizują część centralną inwestycji. Spółka zgodziła się zrobić to za 239 mln zł. Wykonawca jest w trakcie przygotowywania harmonogramu prac, dlatego jak na razie nie wiadomo, czy przebudowa tego odcinka zacznie się od centrum miasta czy też od Olechowa.
Nierostrzygnięte pozostają nadal przetargi na budowę odcinka trasy od al. Włókniarzy na Retkinię (4,2 km) oraz budowę systemu obszarowego sterowania miastem, który ma objąć 219 skrzyżowań. Kiedy w marcu otwarto oferty, okazało się się, że wybierając nawet najtańsze firmy, brakuje 114 mln zł na realizację inwestycji. Trwają rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju w sprawie zwiększenia dofinansowania. Decyzja ma zapaść na przełomie maja i czerwca. W tym momencie, zgodnie z umową z Unią Europejską, która daje na ten cel 330 mln zł, cała inwestycja ma być zakończona do października i rozliczona do grudnia 2015 r. Na całość miasto chciało przeznaczyć 620 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany