Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiana zasad płacenia za przejazd pojazdami MPK! Trzeba to zrobić przed wejściem do pojazdu. Od dzisiaj zmiany!

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Bilet w biletomacie powinniśmy kupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu, a w aplikacji mobilnej jeszcze przed wejściem...
Bilet w biletomacie powinniśmy kupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu, a w aplikacji mobilnej jeszcze przed wejściem... Jacek Zemła
– Chodzi głównie o to żeby wyeliminować sytuacje, w których pasażer posługujący się aplikacją kupuje bilet dopiero w momencie, gdy w pojeździe MPK pojawia się kontrola – tłumaczy Ewa Puczyńska, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Od dzisiaj pasażerowie MPK, którzy korzystają z biletów kupowanych w aplikacji mobilnej, muszą to zrobić przed wejściem do pojazdu, a najpóźniej zaraz po wejściu. Kontrolerzy będą mieli prawo ukarać osobę, która dopiero po rozpoczęciu kontroli będzie próbowała kupić bilet w aplikacji.

Nagminnie przedłużają czas zakupu biletu

Zmiana przepisów obowiązujących od 2017 roku polega na tym, że bilet należy mieć kupiony już na przystanku, ewentualnie w chwili znalezienia się w środku pojazdu. Nowe zasady mają ukrócić jazdę na gapę, bo jak podkreśla Zarząd Dróg i Transportu, pasażerowie wnoszący opłaty za przejazd w formie mobilnej nagminnie wydłużają moment zakupu biletu podróżując część trasy "na gapę", a niektórzy w ogóle rozpoczynają kupowanie biletu dopiero wtedy, gdy zobaczą kontrolerów. To naraża miasto na straty, a pasażerów płacących za migawki czy kasujących bilety papierowe stawia w sytuacji, że ponoszą oni koszty za tych, którzy próbują zaoszczędzić na bilecie elektronicznym. Tymczasem niemal co trzeci bilet komunikacji miejskiej w Łodzi kupowany jest obecnie za pośrednictwem płatności mobilnych, głównie przez telefony komórkowe.

– Chodzi głównie o to żeby wyeliminować sytuacje, w których pasażer posługujący się aplikacją kupuje bilet dopiero w momencie, gdy w pojeździe MPK pojawia się kontrola. Bywa też tak, że pasażerowie po wejściu do tramwaju czy autobusu rozpoczynają zakup biletu, jednak z przyczyn technicznych (np. problemu z płatnością czy dostępem do sieci internetowej) cały proces zakupu nadmiernie się wydłuża – tłumaczy Ewa Puczyńska, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. – Doprecyzowanie przepisów dotyczących momentu wniesienia opłaty za przejazd przez pasażerów korzystających z aplikacji mobilnych jest istotne dlatego, iż w pojazdach lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi funkcjonują bilety czasowe. Będzie to sprawiedliwe w stosunku do osób korzystających z tradycyjnych, kasowanych biletów.

Pasażerowie krytycznie o nowych przepisach

Pasażerowie bardzo krytycznie odnoszą się do nowych przepisów. Część z nich podnosi fakt, że tramwaje i autobusy zaraz po opuszczeniu przystanku często długo stoją na światłach i płaci się właściwie za stanie a nie za jazdę, inni uważają że kupowanie biletu zanim się wsiądzie jest przedwczesne, bo raz że nie widać jakiej linii pojazd się zbliża, a dwa niekiedy tramwaj czy autobus nie zabiera pasażerów ze względu na awarię czy zjazd do zajezdni. Tymczasem raz kupionego biletu w aplikacji nie da się cofnąć ani zatrzymać czasu jego ważności.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany