Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zajezdnia tramwajowa Chocianowice zostanie oddana do użytku z półrocznym opóźnieniem

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Zajezdnia Chocianowice miała być gotowa po modernizacji i przebudowie w październiku ubiegłego roku. Potem wyznaczono drugi termin - do końca 2023 roku. MPK nie może z niej korzystać do dzisiaj. To wpływa na zmniejszoną dostępność tramwajów na łódzkich ulicach, bo część składów pozostaje na terenie nieczynnej zajezdni bez możliwości wyjazdu na ulice Łodzi.

Na początku roboty szły sprawnie i żwawo. Wiosną ubiegłego roku tempo spadło, bo brakowało pracowników. Wciąż jednak była szansa, że w 2023 roku zajezdnia Chocianowice zacznie ponownie funkcjonować. Jednak jesienią robotnicy natrafili na nieoznaczony na mapach potężny kabel elektryczny zasilający m.in. "Port Łódź". Trzeba było wstrzymać prace i zająć się przełożeniem kabla w inne miejsce. To było czasochłonne i zwiększyło opóźnienie. Teraz mówi się o połowie 2024 roku jako realnym terminie ukończenia wszystkich prac.

Jakie jest zaawansowanie prac?

– Dobiega końca budowa nowego układu torowo-trakcyjnego. Zaawansowanie prac budowlanych i montażowych w zakresie budynku zajezdni tramwajowej wraz z infrastrukturą techniczną i wyposażeniem przekroczyło 60 proc. W najbliższych tygodniach wykonawca będzie kontynuował roboty związane z montażem pokrycia dachu, budową ścian żelbetowych. Ponadto kontynuowane będą prace torowo - sieciowe, ekipy zobaczymy również przy pracach brukarskich. Wykonawca zapowiada montaż wyposażenia m.in. w myjni tramwajów i w pomieszczeniach socjalnych. W ramach prac dodatkowych pod koniec ubiegłego roku została podpisana umowa na modernizację zabytkowego budynku warsztatowego, w którym kończą się prace rozbiórkowe i niebawem zaczną się w nim roboty budowlane – informuje Biuro Prasowe UMŁ.

Z poszanowaniem historycznych detali

Przebudowa zabytkowej zajezdni prowadzona jest z zachowaniem jej walorów architektonicznych. W ramach inwestycji zostanie odnowiona elewacja budynku - powróci jego pierwotna forma i ozdobne detale. Pojawią się stylizowane bramy wjazdowe i nowa stolarka okienna, a wnętrze hali zostanie wzbogacone szeregiem wyeksponowanych dźwigarów z drewna. Remont nie ominie dawnej remizy tramwajowej. Zaplanowano też budowę nowej, dwutorowej hali do obsługi taboru i portierni.

Do odnowionej zajezdni trafi m.in. 30 nowych tramwajów Moderus Gamma - najnowszego nabytku łódzkiego MPK. Będą tu także stacjonowały wagony typu 805 Na, czyli znane doskonale łodzianom "Konstale". Modernizacja zajezdni pochłonie 136 mln zł, finansowana jest w dużej części ze środków Unii Europejskiej.

od 7 lat
Wideo

Tadeusz Płużański - Dlaczego warto pielęgnować pamięć o wyklętych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany