Wojewoda zatwierdzi przebieg linii KDP pod Łodzią

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Udostępnij:
Tunel stanowić ma część nowo projektowanej linii kolejowej Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław. Jej podziemny fragment o długości ok. 4,6 km będzie biegł od Dworca Fabrycznego do okolic ul. Plocka, gdzie tory wyjdą na powierzchnię.

Wojewoda Łódzki, na wniosek Spółki Centralny Port Komunikacyjny, rozpoczął postępowanie administracyjne zmierzające do zatwierdzenia wybranego przez Inwestora przebiegu tunelu dalekobieżnego. Ma to być zupełnie inny tunel, niż te drążone obecnie. Będzie służył wyłącznie pociągom dużych prędkości, a jego przebieg zaplanowano pomiędzy stacją Łódź Fabryczna a Retkinią, gdzie tory KDP połączą się z już istniejącą linią kolejową.

Tunel stanowić ma część nowo projektowanej linii kolejowej Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław. Jej podziemny fragment o długości ok. 4,6 km będzie biegł od Dworca Fabrycznego do okolic ul. Plocka, gdzie tory wyjdą na powierzchnię.
Ustalenie przebiegu tunelu stanowi pierwszy etap na drodze do budowy kolei dużych prędkości. Kolejnym będzie przygotowanie przez Inwestora dokumentacji projektowej, zawierające szczegółowe rozwiązania techniczne, na podstawie której Wojewoda Łódzki wyda pozwolenie na budowę dla tej inwestycji.

Budowa linii dużych prędkości między Warszawą, CPK i Łodzią umożliwi przejazd pociągom z prędkością do 250 km/h, a w przyszłości nawet 350 km/h. Pasażerowie z Łodzi dojadą do Portu Solidarność w ok. pół godziny, a do Warszawy w ok. 45 minut, czyli prawie dwa razy szybciej niż obecnie. Inwestycje kolejowe CPK mają spowodować wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Łodzi oraz całego regionu. Mieszkańcy zyskają możliwość szybkiego i dojazdu do większości miast w Polsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Kolejny krok krok do reparacji dla Polski - video flesz

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tadeusz Piotrowski
Ten tunel może powstanie za 100 lat, tunele rozpoczęte mają już 2 lata opóźnienia a oni już wizję roztaczają bzdurnych tuneli, zajmijcie się drożyzną, ogrzewaniem , idzie zima awy jesteście z ręką w nocniku.
k
keraM
10 sierpnia, 22:36, Gość:

Ale jak to dwa razy szybciej. Przecież już dojeżdżaliśmy w 60 minut do Warszawy. Dodajmy, że po wielu latach remontów i utrudnień. a teraz z ni z stąd ni zowąd znowu 1h30min. Oby z szybki nie była tak samo.

Za czasów mojej młodości do Warszawy jechałem pociągiem ciągniętym przez parowóz tylko 60 minut.

k
keraM
Może by najpierw pierwszy tunel skończyli.
G
Gość
Ale jak to dwa razy szybciej. Przecież już dojeżdżaliśmy w 60 minut do Warszawy. Dodajmy, że po wielu latach remontów i utrudnień. a teraz z ni z stąd ni zowąd znowu 1h30min. Oby z szybki nie była tak samo.
Więcej informacji na stronie głównej Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie