Posiedzenie Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego o tunelu średnicowym
Okazuje się, że do 30 wzrosła liczba kamienic w złym stanie technicznym na trasie drążenia tunelu, podczas gdy pod koniec września mowa była o 25. Większość z nich jednak nie zniknie, tylko zostanie wzmocniona. Ku takiego rozwiązaniu skłaniają przedstawiciele PBDiM, którzy twierdzą, że zależy im na tym, by jak najmniej osób było zmuszonych do wyprowadzki.
Do tej pory budowa tunelu pochłonęła ok. 0,5 mld zł, a całkowity koszt to ok. 1,7 mld zł, z czego 1,4 mld zł ma wynieść dofinansowanie unijne.
Posiedzenie Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego o tunelu średnicowym
Podczas pierwszego spotkania padła obietnica utworzenia punktu informacyjnego dla mieszkańców, w którym mogliby się dowiedzieć m.in. o kolejnych etapach inwestycji, a także o kamienicach, które znajdują się na trasie drążenia tunelu, a które być może trzeba będzie wyburzyć lub wzmocnić.
- Nad punktem informacyjnym pracujemy cały czas - mówi Romuald Mądry z PKP PLK. - Ma znaleźć się na dworcu Łódź-Fabryczna, jesteśmy na etapie wyboru miejsca. Poza tym główny wykonawca spotyka się z mieszkańcami na bieżąco, ma to miejsce raz w tygodniu, a mieszkańcy otrzymują informacje na temat tego, co niebawem będzie robione.
Posiedzenie Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego o tunelu średnicowym
Było to drugie takie spotkanie, trzecie odbędzie się w połowie lutego
Posiedzenie Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego o tunelu średnicowym
Jakie tematy poruszono podczas spotkania?