Umowa na modernizację linii tramwajowej nadal nie została podpisana

Anna Odrowska
Anna Odrowska
Zaktualizowano 
Przetarg na modernizację linii tramwajowej 41 w Pabianicach i Ksawerowie wygrało konsorcjum firm, w których skład wchodzą: Progreg Infracity z Łodzi, Włodan z Pabianic oraz łódzkie MPK.

Umowa z wykonawcą miała zostać podpisana w lipcu, ale na razie umowy nie ma...
- Dokumenty przetargowe przeszły obowiązkową kontrolę uprzednią przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. To znaczy, że nie ma przeszkód formalnych do podpisania umowy na wykonanie projektu. Zgodnie z zapisami specyfikacji zamówienia wykonawca musi przedstawić gwarancje m.in. zabezpieczenia należytego wykonania umowy i polisy OC ryzyka wykonania robót, tzw. CAR. Są one przygotowywane przez bank i przedstawiane przez wykonawcę do zatwierdzenia przez zamawiającego. Obecnie wykonawcy przedstawiają ostatnie dokumenty. Po dostarczeniu kompletu dokumentów będzie można podpisać umowę na realizację - wyjaśnia Aneta Klimek, rzecznik prezydenta Pabianic.
Konsorcjum firm złożyło najniższą ofertę opiewającą na kwotę ponad 173 milionów 722 tys. zł. Ale była ona i tak o 28 mln zł za wysoka. Dlatego Pabianice postarały się o dodatkowe 11 mln zł dofinansowania, a resztę pokryto ze środków własnych.
Jeśli uda się już podpisać umowę z wykonawcą, będzie on miał 3 tygodnie na przedstawienie harmonogramu robót - wtedy będzie wiadomo, kiedy prace ruszą. Wykonawca będzie mieć także 24 miesiące na realizację inwestycji, w tym 8 pierwszych na wykonanie projektu.
Główna ulica Pabianic, czyli ulica Zamkowa-Stary Rynek-Warszawska zyska nową jezdnię, która będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Po środku znajdzie się wspólny pas autobusowo - tramwajowy (w ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskie). Z ul. Zamkowej zostanie stara kostka brukowa, na którą narzekają kierowcy. Na przystankach pojawią się tablice elektroniczne, które poinformują pasażerów o aktualnym czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju.
Oprócz tego wzdłuż ulicy Zamkowej i Stary Rynek wybudowana zostanie asfaltowa droga rowerowa. Przebudowana będzie także pętla tramwajowa przy ul. Wiejskiej, a w okolicy pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy. Na skrzyżowaniach wprowadzony zostanie priorytet przejazdu dla tramwajów.
Remont czeka także ksawerowski odcinek torowiska.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak widzę to co zrobiono ostatnio na Waltera (tor do ćwiczenia slalomu) to aż się boje co będzie po przebudowie na Zamkowej.

G
Gość

Brak słów dla kolejnej idiotycznej władzy. Nie tylko w Łodzi na stołkach siedzą debile. Szeroka "autostrada" dla 6 do 10 pojazdów na godzinę a dla samochodów, które stanowią podstawę komunikacji zostanie po jednym pasie ruchu.

G
Gość

Bedzie tak: główna ulica Pabianic ma 2 pasy ruchu w każdą stronę, to będzie miała 1. Tzw. priorytet dla tramwajów dodatkowo zwiększy korki. O tym jak będzie funkcjonował wspólny pas autobusowo-tramwajowy nawet nie trzeba pisać. Za to będzie droga rowerowa. Na zimę jak znalazł...

Dodaj ogłoszenie