Na budowie pracują dźwigi wysokie na kilkadziesiąt metrów...
- Konstrukcja maszyny TBM zapobiega osiadaniu terenu i drganiom, minimalizuje też kolizje z infrastrukturą miejską - tłumaczy Arnold Bresch z PKP PLK - Na budynkach, pod którymi będą prowadzone prace wiertnicze zostaną zainstalowane specjalne czujniki, tzw. tensometry służące do pomiaru naprężeń i ewentualnych przesunięć elementów budynku. To bardzo precyzyjne urządzenia, odnotowujące już milimetrowe zmiany w konstrukcji budynku. Operator maszyny drążącej będzie miał bieżący podgląd wskazań tych czujników i w razie zauważenia jakichś nieprawidłowości, prace będą wstrzymywane do czasu znalezienia rozwiązania problemu.
- Wszystkie budynki będą na bieżąco monitorowane - mówi Arnold Bresch.
Obecnie nikt nie jest w stanie podać dokładnej daty zakończenia budowy tunelu. Mogą pojawić się niespodzianki...