Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów
3 z 6
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ogon pozostanie na powierzchni...
fot. PKP PLK

Tunel kolejowy pod Łodzią. Kret jest już w komorze startowej. Drążenie tunelu już w grudniu. Wiadomo też kiedy pojedziemy tunelem!

Ogon pozostanie na powierzchni
Końcowym etapem montażu maszyny będzie połączenie tzw. ogona tarczy z obudową TBM. Gdy czoło maszyny ruszy pod ziemię, niektóre jej elementy będą jeszcze pracowały na górze. Połączenie zapewni komplet elastycznych przewodów do zasilania hydrauliki tarczy i urządzeń elektrycznych. Dzięki nim dostarczane będzie pod ziemię powietrze oraz niezbędne do drążenia polimery, bentonit i woda. Wraz z postępem prac, elementy pozostawione na powierzchni będą opuszczane na dno szybu i wprowadzane sukcesywnie do tunelu. Tarcza maszyny TBM po zmontowaniu będzie ważyć ok. 1300 ton.



ZDJĘCIA I WIĘCEJ INFORMACJI - KLIKNIJ DALEJ


Zobacz również

Korona gra bardzo ważny mecz z Puszczą. Są problemy kadrowe

Korona gra bardzo ważny mecz z Puszczą. Są problemy kadrowe

Brązowy medal Projektu Warszawa w Ekstraklasie siatkarzy

Brązowy medal Projektu Warszawa w Ekstraklasie siatkarzy

Polecamy

Bunt polonistek i polonistów! Czara goryczy się przelała

PILNE
Bunt polonistek i polonistów! Czara goryczy się przelała

Trener Rakowa przed meczem z Widzewem ZOBACZ WIDEO

Trener Rakowa przed meczem z Widzewem ZOBACZ WIDEO

Gra inna niż wszystkie. Czy warto zagrać? Recenzja Children o the Sun

Gra inna niż wszystkie. Czy warto zagrać? Recenzja Children o the Sun