3 z 6
Poprzednie
Następne
Tunel kolejowy pod Łodzią. Kret jest już w komorze startowej. Drążenie tunelu już w grudniu. Wiadomo też kiedy pojedziemy tunelem!
Ogon pozostanie na powierzchni
Końcowym etapem montażu maszyny będzie połączenie tzw. ogona tarczy z obudową TBM. Gdy czoło maszyny ruszy pod ziemię, niektóre jej elementy będą jeszcze pracowały na górze. Połączenie zapewni komplet elastycznych przewodów do zasilania hydrauliki tarczy i urządzeń elektrycznych. Dzięki nim dostarczane będzie pod ziemię powietrze oraz niezbędne do drążenia polimery, bentonit i woda. Wraz z postępem prac, elementy pozostawione na powierzchni będą opuszczane na dno szybu i wprowadzane sukcesywnie do tunelu. Tarcza maszyny TBM po zmontowaniu będzie ważyć ok. 1300 ton.
ZDJĘCIA I WIĘCEJ INFORMACJI - KLIKNIJ DALEJ